۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳

توکلی: دولت ها پوپولیستی عمل می‌کنند

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، گفت: خیلی از دولت ها پوپولیستی عمل میکنند. آقای رجایی اینطور نبود و مانند هرمومنی به ولایت فقیه در عصر غیبت اعتقاد داشت.
کد خبر : ۳۱۹۷۵۴
صراط: نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، گفت: خیلی از دولت ها پوپولیستی عمل میکنند. آقای رجایی اینطور نبود و مانند هرمومنی به ولایت فقیه در عصر غیبت اعتقاد داشت.

به گزارش مهر، نشست "محمدعلی رجایی؛ مردمی یا پوپولیست" به همت انجمن اندیشه و قلم عصر امروز(یکشنبه) با سخنرانی بهزاد نبوی، سخنگوی دولت شهید رجایی و احمد توکلی در سالن همایش های مسجد الرحمن برگزار شد.

احمد توکلی در این نشست با بیان اینکه پوپولیسم نوعی حقانیت و تقدس برای مردم قائل است یا تظاهر میکند که قائل است اظهار کرد: پوپولیسم میگوید مردم هرکاری میکنند خوب است. پوپولیست خودش را به مردم نزدیک می کند و معتقد به حزب و تشکیلات نیست.

وی افزود: این رفتارها در کشورهایی ایجاد شد که رنگ ضد امپریالیسم و ضدحکومتی داشتند. پوپولیست ها برای جلب نظر مردم شعارهایی می دهند که مردم دوست دارند و با مردم مستقیم تماس میگیرند و از ابزار تجمع توده های مردم برای فشار به حکومت استفاده میکنند.

وزیر پیشنهادی کار در دولت شهید رجایی گفت: خیلی از دولت ها پوپولیستی عمل میکنند. آقای رجایی اینطور نبود و مانند هرمومنی به ولایت فقیه در عصر غیبت اعتقاد داشت. رجایی معتقد بود هرمقامی در نظام جمهوری اسلامی باید مشخصه اعتقاد به ولایت را داشته باشد و اصالتا رجایی در نظام جمهوری اسلامی در زمره وفاداران به این نظام سیاسی بود.

توکلی تاکید کرد: رجایی و همه انقلابیون از نظر رفتار، خودشان را از مردم جدا نمیکردند ر ازنظر توقعات از مردم فاصله نمیگرفتند. این مساله ناشی از نگاه دینی آنها بود زیرا دین تذکر میدهد که باید خود را شبیه ضعفای جامعه کنید. امروز رهبر انقلاب هم خودشان و هم خانواده شان را در مصرف پایین نگاه میدارند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم خاطرنشان کرد: تامین منافع مردم غیر از حقانیت دادن به همه کارهای مردم است. انقلابیون مسلمان خودشان به استیفای حق مردم کمک کرده و خود را هم در مصرف به ملت نزدیک میکنند. آنها امر و نهی در حکومت را در امور عامه به رای مردم میگذارند اما در مبانی دینی چیزی را به رای مردم نمی گذارند.

توکلی تصریح کرد: انقلابیون مسلمان نمی گویند هرکاری مردم می کنند حق است. آنها در مقابل جمعیت منفعل نبودند بلکه فعال برخورد می کردند.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز