۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳

آمریکا پشت کُردها را خالی کرد

نیروهای مورد حمایت ترکیه روز شنبه هم روستاهای حمیر – تل شعیر – الحلوانیة و البیر الفوقانی واقع در غرب و جنوب غرب شهر جرابلس و 2 روستای یوسف بیک و الحماره در جنوب جرابلس را به اشغال خود درآوردند.
کد خبر : ۳۱۹۸۴۵
صراط: تروریست‌های ارتش آزاد در حالی تحت پشتیبانی نیروی هوایی ترکیه پس از درگیری‌های شدید به پیشروی‌های خود در جرابلس ادامه می‌دهند که نیروهای دموکراتیک سوریه در برابر آنها از کمک آمریکا برخوردار نیستند.

منابع میدانی سوریه در گفت‌‌وگو با فارس می‌گویند: تروریست‌های مورد حمایت ترکیه در ادامه عملیات «سپر فرات» پس از درگیری شدید با نیروهای سوریه دموکراتیک، روستاهای  «عین البیضا – بلبلان – العمارنة – دابس جنوبی و بئر کوسا» در ریف جرابلس در ریف شرقی حلب را اشغال و به پیشروی خود در غرب این شهر ادامه می‌دهند.

نیروهای مورد حمایت ترکیه روز شنبه هم روستاهای حمیر – تل شعیر – الحلوانیة و البیر الفوقانی واقع در غرب و جنوب غرب شهر جرابلس و 2 روستای یوسف بیک و الحماره در جنوب جرابلس را به اشغال خود درآوردند.

این منابع تاکید کردند: نیروهای مورد حمایت ترکیه همچنین روستاهای ثلجیة و الهضیبات واقع در شرق شهرک راعی نزدیک مرز مشترک سوریه و ترکیه و غرب جراباس را نیز اشغال کردند تا مساحتی به عمق 30 کیلومتر را تحت سیطره خود گرفته باشند.

در همین حال درگیری‌های شدید بین تروریست‌هایی که ترکیه آنها را ارتش آزاد خوانده با نیروهای سوریه دموکراتیک که مورد حمایت ائتلاف آمریکایی هستند  پیرامون روستای العمارنه ادامه دارد که با کشته و زخمی شدن شماری از 2 طرف همراه بوده است.

این منابع تاکید کردند: تروریست‌های سپر فرات روز شنبه سه نیروی سوریه دموکراتیک را در روستای یوسف بیک به اسارت گرفته و آنها را به نظام ترکیه تحویل دادند تا با گشتی‌ آن به زندانی در شهر اضنه تحویل داده شود.

در حالی که نیروهای سوریه دموکراتیک از نابودی سه تانک ارتش ترکیه خبر داده آنکارا به انهدام یک دستگاه تانک خود در حمله موشکی نیروهای کُرد اعتراف کرده و گفت که این حمله با کشته شدن یکی از نظامیانش و زخمی شدن سه تن دیگر همراه بود.

ائتلاف آمریکایی در درگیری‌های روزهای اخیر در منطقه جرابلس از نیروهای سوریه دموکراتیک حمایتی نکرده و نیروی هوایی ترکیه با تدام حملات جنگنده‌های خود که با کشته شدن شمار زیادی از نیروهای کُرد همراه بوده زمینه پیشروی تروریست‌های مورد حمایت خود را فراهم کرده است.

ارتش ترکیه پنجشنبه هفته گذشته (24 آگوست) به بهانه مبارزه با تروریست‌های داعش و نیروهای کُرد تحت عنوان عملیات «سپر فرات» وارد خاک سوریه شد و بعد از چند ساعت شهر مرزی جرابلس را اشغال کرد.

ترکیه در این عملیات از گروه‌های تروریستی موسوم به ارتش آزاد حمایت کرد و قرار است این گروه‌ها نیروهای کرد را به کرانه باختری رودخانه فرات عقب برانند.

از جمله گروه‌های تروریستی شرکت کننده در این عملیات، گروهک تروریستی«نورالدین زنکی» است که شنبه توانست در درگیری با نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) ارتفاعات «العمارنه» را به اشغال خود درآورد.