۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱

ورود فرانسه به ماجرای دریاچه ارومیه

کد خبر : ۳۱۹۸۶۸
صراط: وزیر محیط زیست فرانسه با اشاره به همکاری این کشور با ایران در زمینه احیای دریاچه ارومیه، گفت: همکاری های دو کشور در زمینه آب و مدیریت منابع آبی تقویت می شود.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، ماری سگولن رویال، وزیر محیط زیست فرانسه  با اشاره به دیدارش از دریاچه ارومیه، گفت: پیش از این همکاری هایی در زمینه احیای این دریاچه با ایران داشتیم، اما بنا داریم در زمینه آب و مدیریت منابع آبی همکاری های بیشتری داشته باشیم و آن را تقویت کنیم.

رویال با اشاره به همراهی شرکت های خصوصی بزرگ و فعال در زمینه محیط زیست با وی در سفر به ایران، گفت: انتخاب این شرکت ها براساس چالش هایی است که ایران به ما گوشزد کرده بود که بیشتر آنها در زمینه آب به عنوان یک چالش قابل توجه، انرژی، کیفیت هوا و حوادث اقلیمی بود و این یک فرصت فوق العاده است که بتوانیم در این زمینه ها با یکدیگر همکاری کنیم.

وی در پایان افزود: دریاچه ارومیه مورد تهدید قرار گرفته بود اما اکنون شرایط رو به بهبودی دارد چون ایران تصمیمات خوبی به ویژه در زمینه تغییر روش های کشاورزی، شیوه استفاده از منابع آبی و کاشت گیاهان کم آب گرفته است.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز