۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸

"حریم سلطان" در تونس! +عکس

برخی از کاربران این عکس را به باد تمسخر گرفته‌ و سریال حریم سلطان را یادآور شده‌اند!
کد خبر : ۳۱۹۸۹۷
صراط: عکسی از نخست وزیر جدید تونس به همراه شش وزیر زن و دو وزیر مشاور زن واکنش‌های متفاوتی را در میان فعالان و کاربران پایگاه‌های اجتماعی به همراه داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه القدس العربی، برخی از کاربران واکنش مثبتی نسبت به این عکس نشان داده و عنوان داشتند که نشانگر اعتمادی است که یوسف شاهد، نخست وزیر جدید تونس به زنان تونسی قائل است.

این در حالی است که برخی دیگر و در راستای بذله گویی سریال ترکیه‌ای "حریم سلطان" را یادآور شدند. این سریال محبوبیت بسیاری در میان مردم تونس دارد.

ده‌ها کاربر در فیس‌بوک عکس نخست وزیر جوان تونس را در بین وزیران زن منتشر کردند.



یک کاربر با نام بسمه بلحاج نوشته است: من یک زن هستم و برایم جای افتخار دارد که زنان در دولت حضور دارند، اما امیدوارم که این حضور صرفا یک ویترین و وجهه سیاسی یا با اهداف پنهانی نباشد که منافع کشور را محقق نمی‌کند.

یک کاربر دیگر نوشته است: زن در جامعه نقشی کارآمد دارد و شایستگی این را دارد که پست‌هایی را در دولت برعهده بگیرد.

از سوی دیگر، فعالان دیگری حضور این "تعداد زیاد از زنان" در دولت را مورد انتقاد قرار داده و در مورد موفق عمل کردن آنها تردیدشان را ابراز کرده‌اند. یک کاربر با نام شکری جعه گفته است: آیا زن می‌تواند با فساد و سایر پرونده‌ها همچون بیکاری و اوضاع اسفناک اقتصادی کشور که مردان از حل آن عاجز مانده‌اند، مقابله کند؟

برخی دیگر از کاربران نیز این عکس را به باد تمسخر گرفته‌ و سریال حریم سلطان را یادآور شده‌اند!

این جنجال درحالی است که دولت جدید تونس امروز (دوشنبه) رسما کار خود را در میان چالش‌های اقتصادی، اجتماعی و امنیتی آغاز می‌کند.