۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰

ورود دادگاه آمریکا به ماجرای مشاور کلینتون/ رابطه هما عابدین با سعودی‌ها چیست؟

«هما عابدین»، 40 ساله، مسلمان است و از پدری هندی و مادری پاکستانی متولد شده و در حال حاضر معاون ستاد انتخاباتی خانم کلینتون است.
کد خبر : ۳۲۰۰۷۸
صراط: یک قاضی فدرال حکم کرد که وزارت خارجه تا قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا وقت دارد اسناد مربوط به «هما عابدین» مشاور ارشد «هیلاری کلینتون» که ظاهراً با عربستان سعودی و اخوان‌المسلمین ارتباط داشته را ارائه کند.

به گزارش فارس، یک قاضی فدرال روز دوشنبه (دیروز) حکم کرد که وزارت خارجه آمریکا می‌بایست قبل از فرارسیدن روز انتخابات ریاست‌جمهوری، اسناد مربوط به طرح دعوی قانون آزادی اطلاعات در خصوص استخدام «هما عابدین» دستیار ارشد «هیلاری کلینتون» را ارائه دهد.

پایگاه اطلاع‌رسانی «پولتیکو» گزارش کرد، «امیت سالیوان» قاضی دادگاه منطقه‌ای آمریکا حکم کرد که وزارت خارجه آمریکا تا 30 سپتامبر سال جاری میلادی مهلت دارد تا بررسی خود از اسنادی را که از «اف بی آی» دریافت کرده است، تکمیل کند. بعد از آن به مدت دو هفته و تا 14 اکتبر زمان دارد تا تمامی اسناد مرتبط با استخدام تمام وقت هما عابدین را به گروه محافظه‌کار «دیده‌بان قضایی» که طرح دعوی آزادی اطلاعات را مطرح کرده است، ارائه دهد.

این طرح دعوی در خصوص وضعیت استخدام عابدین در زمانی است که کلینتون بعنوان وزیر خارجه آمریکا فعالیت داشت و پست عابدین که برای مدت‌ها بعنوان دستیار کلینتون فعالیت داشت، از معاون رئیس ستاد کارکنان به یک شغل نیمه وقت بعنوان یک کارمند ویژه دولتی تغییر یافت.

این گزارش ادامه می‌دهد که این تغییر پست به عابدین اجازه داد تا علاوه بر ایفای وظایفش در وزارت خارجه آمریکا، برای یک شرکت مشاوره و بنیاد کلینتون، در ازای دریافت پول کار انجام دهد.

کمپین کلینتون سال گذشته اعلام کرد که وزیر خارجه سابق آمریکا شخصاً سند انتقال جایگاه عابدین در وزارت خارجه را امضا نکرده است اما نام کلینتون به همراه یک امضا در سند انتقال جایگاه عابدین به چشم می‌خورد که البته کمپین کلینتون می‌گوید این امضا متعلق به «چریل میلز» رئیس سابق ستاد کارکنان کلینتون است.

وزارت خارجه آمریکا در ابتدا به دیده‌بان قضایی اعلام کرده است که تمامی سوابق از جمله سوابق مربوط به استخدام عابدین فاش شده است اما این گروه محافظه‌کار زمانی که مشخص شد کلینتون یک سرور ایمیل شخصی جداگانه از سرور ایمیل وزارت خارجه داشته است، مجدداً تلاش کرد تا پرونده‌ای را در این رابطه مجدداً به جریان درآورد.

چندی پیش، پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل» وابسته به کنگره آمریکا با ارائه مستنداتی مدعی شده «هما عابدین»، دستیار ارشد «هیلاری کلینتون»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با حزب «اخوان‌المسلین» مصر و عربستان سعودی پیوندهای نزدیک خانوادگی و کاری دارد.

«هما عابدین»، 40 ساله، مسلمان است و از پدری هندی و مادری پاکستانی متولد شده و در حال حاضر معاون ستاد انتخاباتی خانم کلینتون است.

پایگاه خبری «هیل» گزارش کرد که هما عابدین بین سالهای 1995 تا 2008 با «مجله امور اقلیت مسلمانان» که مدعی نقش دولت آمریکا در حملات 11 سپتامبر سال 2001 است، به عنوان ویراستار همکاری داشته است.