۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵

انتقاد قاضی‌پور از ربیعی درباره نجومی‌بگیران

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با ذکر این نکته که انتظار از ربیعی آن است که همانند مرتضوی نباشد گفت: چرا اموال بیت‌المال در موضوع حقوق‌های نجومی به بیت‌المال بازگردانده نشد؟
کد خبر : ۳۲۰۰۸۰
صراط: نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به اینکه وزیر رفاه تاکنون یک اسم در موضوع حقوق‌های نجومی به دادگاه نداده است، گفت: مصوبات تحقیق و تفحص از شستا پس از گذشت هزار روز اجرا نشد.

به گزارش فارس، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه (9 شهریور) در جریان طرح سوال خود از علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی مبنی براینکه چرا بعضی از شرکت‌های شستا و بازنشستگی در اثر بی‌لیاقتی مدیران انتصابی زیان‌ده شده‌اند؟ با اشاره به اهمیت شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و نقش بین‌نسلی آن گفت: کاستی‌ها و نواقص مدیریتی حاکم بر آن هر از چند گاه دامنگیر این شرکت و بالتبع صاحبان اصلی آن می‌شود.

وی شرکت «آپادانا سرام» از شرکت‌های تحت پوشش شرکت سرمایه‌گذاری «آتیه صبا» وابسته به سازمان بازنشستگی کشوری را که در حال حاضر با بزرگ‌ترین خط تولید کاشی کشور و حتی آسیا به شرکتی زیان‌ده تبدیل شده، نمونه دیگری از فعالیت‌های اقتصادی مجموعه‌های تحت اشراف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواند و در ادامه خطاب به ربیعی اظهار داشت: کارمندان شما چطور قراردادهای خرید جمعی را بدون مجوز شما انجام می‌‌دهند؟

قاضی‌پور با اشاره به اینکه وزیر تعاون تاکنون یک اسم بابت موضوع حقوق‌های نجومی به دادگاه ارائه نداده است گفت: وزارت کار پس از گذشت هزار روز از تحقیق و تفحص از شستا تاکنون مصوبات آن را اجرایی نکرده است.

وی با تاکید براینکه درباره حقوق کارگران و بازنشستگان هرگز معامله نخواهد کرد از وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی خواست بازنشستگان را دوباره بازنشست کند تا جوانان مشغول به کار شوند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با ذکر این نکته که انتظار از ربیعی آن است که همانند مرتضوی نباشد گفت: چرا اموال بیت‌المال در موضوع حقوق‌های نجومی به بیت‌المال بازگردانده نشد؟

وی با تاکید براینکه اجرای مصوبات دولت می‌ توانست مانع از ضرر و زیان بیشتر شرکت‌های شستا و بازنشستگی شود ادامه داد: آیا وام‌های پرداختی بدون حساب و کتاب از اعضای هیات‌مدیره سابق بازپس‌گرفته و به بیت‌المال بازگشت داده شد.

این نماینده مجلس خطاب به ربیعی گفت: آیا تا به حال یک خانه به بازنشستگان تامین اجتماعی اختصاص داده شده است؟ بانک رفاه به میزان مطالبات اخذ نشده دارد؟