۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
راه رفتن را من به او یاد دادم

مربی تفتیان: او دیگر بولت را هم قبول ندارد!

مربی دونده ملی‌پوش کشورمان گفت: از بچگی تفتیان را بزرگ کردم و راه رفتن را به او یاد دادم اما حالا می‌گوید علم مربیان داخلی دیگر جوابگو نیست.
کد خبر : ۳۲۰۱۰۳
صراط: مربی دونده ملی‌پوش کشورمان گفت: از بچگی تفتیان را بزرگ کردم و راه رفتن را به او یاد دادم اما حالا می‌گوید علم مربیان داخلی دیگر جوابگو نیست.

احمد رمضان‌زاده در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به صحبت‌های حسن تفتیان مبنی بر اینکه علم مربیان فعلی داخلی جوابگو نیست، گفت: من دیگر با این دونده کاری ندارم. او متاسفانه ادبیاتی به خرج داده که کاملا توهین به من است. راه رفتن را از همان بچگی من به تفتیان آموختم حالا چطور شده این صحبت‌ها را می‌کند؟ با او از زمین خاکی شروع کردم و حالا به المپیک رسیده و این صحبت‌ها را مطرح می‌کند.

وی ادامه داد: اگر یک دونده استعداد هم داشته باشد وقتی مربی بالای سرش نباشد به جایی نمی‌رسد. از این ناراحت شدم که او ادبیات خوبی نداشت.

مربی سابق تفتیان عنوان کرد: من در زمان‌هایی که با او در اردو بودم فقط به تمرین فکر می‌کردم و اگر من راه را اشتباه می‌رفتم او هم به اینجا نمی‌رسید. تفتیان با من به همه رکوردها و مقام‌هایش رسید اما همه چیز را خراب کرد. من هم به او گفتم هر کاری دلت می‌خواهد انجام بده.

رمضان‌زاده با اشاره به اینکه غرور کاذب تفتیان را گرفته است، گفت: او بعد از اینکه در مسابقات مادرید به مقام قهرمانی رسید دیگر هیچ کسی را قبول نداشت و جواب سلام‌ها را هم نمی‌داد. غرور تا حدودی خوب است اما اضافه بر آن باعث می‌شود نتواند ادامه دهد. به جای رسیده بود که او حتی اوسین بولت را هم به عنوان سریع‌ترین دونده‌ها قبول نمی‌کرد.

وی تاکید کرد: این دونده می‌توانست زیر 10 ثانیه هم برسد اما همان غروری که گفتم اجازه نداد. متاسفانه مسئولین فدراسیون که در حد دوومیدانی ایران نیستند او را بزرگ کردند و حالا نمی‌دانم چه کار کنم. کیهانی رئیس فدراسیون در اردوی مجارستان حتی تلفن ما را هم جواب نمی‌داد اما بعد از رکوردها به عنوان نفر اول مصاحبه می‌کند و پزش را می‌دهد.

رمضان‌زاده گفت: آیا رکورد 10 ثانیه و 24 صدم ثانیه خیلی خوب است؟ او در المپیک هم کاملا شانسی به نیمه نهایی رسید. من به مسئولان کمیته ملی المپیک هم گفتم او حتی نمی‌تواند رکورد خودش را هم تکرار کند. صحبت من این نیست که مربی خارجی بیاوریم بلکه می‌خواهم بگویم مربیان داخلی که تا این حد زحمت کشیده‌اند را با ادبیات نادرست کوچک نکنید.

وی با اشاره به اتفاقات قبل از المپیک گفت: ماساژوری که برای تفتیان انتخاب کرده بودم حدود 40 آمپول به عضله‌های او تزریق کرده بود که متاسفانه بعد از آن حتی نمی‌توانست راه هم برود. من به او گفتم که نباید این اشتباه را می‌کردی. حتی دکتر نوروزی هم اعلام کرد که کار از کار گذشته است. او متاسفانه می‌خواهد خودش را با دیگران مقایسه کند که این بزرگترین آفت برای یک ورزشکار است او خودش را با حدادی مقایسه می‌کند اما هنوز نمی‌داند که نقره المپیک یعنی چه. من به عنوان کسی که چندین سال او را هدایت کردم می‌گویم با این شرایط او دیگر رکورد خودش یعنی 10 ثانیه و 4 صدم ثانیه را هم نمی‌زند.