۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷

چراهیئت‌رئیسه شورای‌شهر اصولگرا ماند؟

منابع مطلع می‌گویند اصلاح‌طلبان طرحی ۵ فازی را برای تخریب اصولگرایان تا انتخابات ریاست جمهوری کلید زده‌اند. طرحی که البته در بازی مقدماتی خود و در انتخابات شورای شهر تهران شکست خورد.
کد خبر : ۳۲۰۱۳۱

صراط: منابع مطلع می‌گویند اصلاح‌طلبان طرحی ۵ فازی را برای تخریب اصولگرایان تا انتخابات ریاست جمهوری کلید زده‌اند. طرحی که البته در بازی مقدماتی خود و در انتخابات شورای شهر تهران شکست خورد.

به گزارش فارس، چهارمین دوره شورای شهر تهران امروز در حالی آخرین سال فعالیت خود را آغاز کرد که باز هم چهره‌ای اصولگرا بر ریاست آن تکیه زد.

مهدی چمران با 16 رأی در مقابل 14 رأی احمد مسجدجامعی بعنوان نماینده اصلاح‌طلبان پیروز این رقابت شد و بر کرسی ریاست نشست.

رقابت و ریاستی که البته جریان سیاسی خاص یا همان اصلاح‌طلبان در همین چند روز جنجال زیادی را برای آن به راه انداختند و پس از پرونده «حقوق‌های نجومی»؛ «دروغ‌های نجومی» را هم در مقابل دیدگان مردم قرار دادند.

***

آغاز: ماجرای رقابت اصلاح‌طلبان با شورای شهر و شهرداری همیشه همین است... دمادم هر انتخاباتی که فرا می‌رسد؛ به نسبت نزدیکی و تأثیرگذاری آن سخنانی را به افکار عمومی می‌گویند که تا قبل از آن نگفته بودند!

توفیری هم ندارد که انتخاب شهردار تهران باشد، انتخابات ریاست جمهوری باشد یا حتی انتخابات هیئت رئیسه خود شورا!

افکار عمومی به خوبی به یاد می‌آورند که چگونه در چند روز مانده به انتخابات شهردار تهران در دوره اخیر و در گرماگرم رقابت محترمانه محمدباقر قالیباف با محسن هاشمی؛ به ناگاه چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب تبدیل به کارشناسان مدیریت شهری شدند و چه حرف‌های عجیبی زدند.

سعید لیلاز، در آن مقطع به روزنامه اعتماد اینطور گفته بود که تونل توحید در تهران در واقع «سوراخ بزرگی» در سطح شهر است!

پس از انتخاب نشدن گزینه جریان خاص نیز اصلاح‌طلبان برخوردی تاریخی را با «الهه راستگو» صورت دادند.

برخوردی سخت و سریع و خشن تنها به این دلیل که او به قالیباف رأی داده بود.

درباره انتخابات ریاست جمهوری آینده نیز اگرچه شهردار تهران هنوز تصمیم قطعی خود را برای حضور در انتخابات بیان نکرده است اما همین اخیراً تعدادی از اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران به صحنه شتافته و حرف‌هایی زدند که قضاوت درباره آنها را باید به عهده افکار عمومی گذاشت.

«غلامرضا انصاری»، قائم مقام حزب اتحاد ملت و عضو شورای شهر تهران چندی قبل در بخشی از مصاحبه خود با شماره 91 نشریه صدا با بیان اینکه تراکم‌فروشی در دوره قالیباف اوج گرفته است تصریح کرد: واقعیت این است که فاجعه‌ای که در این 10 سال (دوره مدیریت قالیباف و در تهران) روی داده تا 100 سال آینده هم قابل جبران نیست.!

«احمد حکیمی‌پور»، عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران نیز در گفت‌وگو با همین نشریه درباره احتمال کاندیداتوری محمدباقر قالیباف در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 گفته است:

ما فعلا اصلمان بر این است که آقای قالیباف اگر قرار است نامزد شود نباید در شهرداری بماند و نباید شهرداری را درگیر ریاست‌جمهوری کرد. ما فکر می‌کنیم یا ایشان کاندیدا نیست و اگر هست باید شش ماه جلوتر از ثبت‌نام کاندیداها از شهرداری کنار برود...

 

*آغاز طرح 5 مرحله‌ای تخریب اصولگرایان/نقشه «دروغ‌های نجومی» برای به دست آوردن کرسی ریاست شورای شهر!

اما این روش گویا متدها و فرمول‌های دیگری هم دارد.

فرمولی که منابع مطلع می‌گویند در 5 گام و برای تخریب جبهه اصولگرایی و چهره‌های آن طراحی شده و لیدر اصلاح‌طلبان نیز اخیراً آنرا ممهور کرده و دستور اجرایش را داده است.

تنها در چند روز مانده به انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر تهران به ناگاه مسئله‌ای تحت عنوان «واگذاری غیر قانونی زمین و مسکن از سوی شهرداری به کارمندان شهرداری و اعضای شورای شهر»! در یک تریبون مطرح و در ادامه با جنجال فراوان عنوان می‌شود که شهرداری تهران در این زمینه مرتکب تخلفی چند هزار میلیاردی شده است!

اما وقتی مسئله مورد پیگیری سایر رسانه‌ها و چهره‌های کشور قرار می‌گیرد؛ مشخص می‌شود که ماجرا به نامه‌ای غیر رسمی از سازمان بازرسی برمی‌گردد که در زمینه برخی واگذاری‌ها به شهرداری تهران ارسال شده و درخواست برخی توضیحات را داشته است.

نامه‌ای که نظیر آن بصورت روزانه؛ بارها و بارها به سازمان‌های مختلف فرستاده می‌شود و در قبال آن هم یا توضیحاتی ارائه می‌گردد یا اصلاحاتی صورت می‌گیرد و یا احیاناً تذکراتی داده می‌شود.[1]

و این شلیک پیشاانتخاباتی گویا قرار بود بعد از ماه‌ها صرف وقت و طراحی گام به گام، انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر تهران را هدف قرار دهد.

طرحی که البته به هدف خود نرسید و اصلاح‌طلبان از ورود به ساختمان بهشت باز ماندند تنها به این دلیل که مرتکب بی‌اخلاقی شدند.

*فساد شهردار اصولگرا زیر نظر چشمان تیزبین اصلاح‌طلبان شورای شهر؟!/ لوث کردن مبارزه با فساد

با این حال اما مشخص نیست طراحان این بازی و بازوهای رسانه‌ای و سیاسی آنها اگر مدعی تخلف بزرگ در شهرداری تهران هستند اما چگونه یک‌شبه متوجه این تخلف شدند و از سوی دیگر چطور ممکن است چشم‌های تیزبین اصلاح‌طلبان شورای شهر از رصد این تخلف ادعایی عاجز مانده باشد؟!

اپیزود غم‌انگیزتر ماجرا نیز این است که چرا این ادعا باید به ناگاه در شب‌های مانده به انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر تهران مطرح شود و اصلاح‌طلبان شورای شهر هم نظر تأثیرگذاری درباره رد یا قبول آن ندارند؟!

این رفتارها که نوستالژی رفتارهای شبِ انتخاباتی جریان سیاسی خاص است، برای افکار عمومی این سؤال را در پی دارد که آنها مخالف فسادند یا مخالف مدیریت جهادی و برگزیده بودن اصولگرایان؟!

مخالفتی که البته چندان هم بی‌دلیل نیست زیرا جریان خاص 15 سال است که در هیچ انتخاباتی نتوانسته رأی اکثریتی مردم را به دست بیاورد.

در همین حال افکار عمومی مایل‌اند بدانند که نظر مشخص اصلاح‌طلبان شورای شهر درباره فساد ادعا شده چیست؟! و آنها در این زمینه اگر سندی دارند چرا آنرا به افکار عمومی ارائه نمی‌کنند؟!

*از حقوق‌های نجومی تا دروغ‌های نجومی/وقتی «طرح 5 مرحله‌ای تخریب اصولگرایان» در بازی مقدماتی شکست می‌خورد

بر اساس طراحی بازی 5 مرحله‌ای برای تخریب اصولگرایان و فرمان لیدر اصلاح‌طلبان برای اجرای این طرح؛ به نظر می‌رسد طرح دروغ‌های نجومی در اشاره به شورای شهر و شهرداری تهران و ادعای رونمایی از فساد در این دو نهاد مرتبط نیز در همین راستا صورت گرفته باشد.

ماجرایی که گویا قصد داشت با یک تیر دو نشان بزند و از یک طرف مسئله حقوق‌های نجومی را در حافظه مردم منسی کند و از سمت دیگر رئیس شورای شهر و شهردار تهران که هر دو اصولگرا هستند را هدف قرار دهد.

و اِبایی هم از این نداشت که در این راه به سؤالات بیشمار مردم پاسخ ندهد که اگر فساد بوده چرا در شورای شهر و در میان اقلیت اصلاح‌طلب آن تاکنون بیان نشده و ایضاً اینکه اصلاح‌طلبان دقیقاً مشخص کنند دو مقوله «ادعای فساد» و «انتخابات» از نظر آنها چه ربط و ارتباطی به هم و با هم دارند که فقط در ایام انتخابات‌های مختلف است که زنگ حضور آنها با چند ادعای فساد به صدا درمی‌آید؟!

*«برخورد با پرونده‌های فساد»؛ ورود قوه قضائیه، مماشات اصلاح‌طلبان و اتفاقی که نباید رخ دهد!

تاریخ هیچگاه به یاد ندارد که اصلاح‌طلبان از هیچیک از دوستان ستادی خود اعلام برائت کرده باشند.

حتی اگر آن دوست ستادی، غلامحسین کرباسچی «شهردار مجرم» تهران باشد که محاکمه شد یا حتی اگر صفدر حسینی باشد که برای خود حقوق نجومی نوشت اما از سوی اصلاح‌طلبان «ذخیره نظام» خوانده شد و هیچ برائتی هم از وی صورت نگرفت.

و از مسئله رفتار سیاسی و عدم اعلام برائت اصلاح‌طلبان از فتنه‌گران محصور و غیر محصور نیز می‌گذریم!

با این حال اما ورود جدی و بدون مداهنه قوه قضائیه به تمام پرونده‌های فساد یک مطالبه عمومی و البته حاکمیتی است.

افکار عمومی مایل‌اند بدانند که نظر مشخص اصلاح‌طلبان شورای شهر درباره فساد ادعا شده چیست؟! و آنها در این زمینه اگر سندی دارند چرا آنرا به افکار عمومی ارائه نمی‌کنند؟!

شهرداری تهران نیز در رابطه با ادعای اخیر اصلاح‌طلبان توضیحاتی مبسوطی را به اعضای شورای شهر و به رسانه‌ها ارائه کرده است[2] که قاعدتاً در رسانه‌های اصلاح‌طلب آنطور که باید و شاید مورد توجه و اقتراح قرار نخواهد گرفت.

فی‌الواقع بایستی متوجه این معنی بود که توضیح مستند نهادهای مسئول در کنار ورود بدون مماشات قوه قضائیه و دستگاه‌های امنیتی به مقوله برخورد با فساد، تنها چیزیست که جریان‌های راهبر تخریب و مدعی فسادزدگی جمهوری اسلامی از آن خوف دارند و می‌دانند که وقوع چنین رخدادی هرگز به نفع آنها نیست.

*گام‌های بعدی پروژه تخریب اصولگرایان چیست؟!

در این میان همچنین مشخص نیست که طراحان پروژه 5 فازی تخریب اصولگرایان تا انتخابات ریاست جمهوری چه توضیحاتی را برای لیدر جریان اصلاحات درباره شکست در هنگامه آغاز طرح آماده کرده‌اند. با این وجود ولی دلایل شکست آنها در تحت تأثیر قرار دادن ماجرای حقوق‌های نجومی و ایضاً انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر ساده است.

زیرا اولاً آتش پیشران ادعای تخلف چند هزار میلیاردی در شهرداری تهران نتوانست آنچنان که می‌باید تند باشد.

و ثانیاً بر طبق اذعان مراجع قضایی و توضیحات شهرداری تهران اساساً تخلف خاص و دامنگیری رخ نداده و ارائه تسهیلات مسکن در در تمام سازمان‌ها امری رایج است.

و نتیجه آنکه باید منتظر عرصه انتخاباتی بعدی، ادعاهای جدید اصلاح‌طلبان و اجرای 4 گام بعدی پروژه تخریب اصولگرایان ماند...


1_ http://www.khabaronline.ir/detail/572770/society/judiciary

2_‌ http://www.mashreghnews.ir/fa/news/623948