۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶

ادعای واهی اولاند برای تحریم سوریه

رئیس جمهور فرانسه خواستار وضع تحریم های سازمان ملل علیه دمشق به اتهام آنچه وی استفاده سوریه از سلاح شیمیایی علیه مردم خود نامید، شد.
کد خبر : ۳۲۰۱۳۸
صراط: رئیس جمهور فرانسه خواستار وضع تحریم های سازمان ملل علیه دمشق به اتهام آنچه وی استفاده سوریه از سلاح شیمیایی علیه مردم خود نامید، شد.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، رئیس جمهور فرانسه در اظهاراتی از سازمان ملل متحد خواست تا تحریم هایی را علیه دولت سوریه اعمال کند.

«فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه در اظهاراتی در این باره مدعی شد: شواهدی در دست داریم که نشان می دهد دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی علیه مردم کشورش استفاده کرده است.

رئیس جمهور فرانسه با تکرار سناریوی انبارهای تسلیحات میکروبیولوژی صدام در سال ۲۰۰۳ ادامه داد: از سازمان ملل متحد خواسته ام تا ضمن محکومیت این اقدام، تحریم های متناسبی را علیه نظام سوریه اعمال نماید.

لازم به ذکراست، شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است امروز سه شنبه نشست غیر علنی درباره وضعیت به کارگیری سلاح های شیمیایی در سوریه برگزار کند.

موج سواری رسانه ای «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه به دنبال انتشار گزارش کمیته مشترک وابسته به سازمان ملل متحد و سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی درباره به کارگیری سلاح های شیمیایی در سوریه از سوی طرف های درگیر در این کشور به انجام رسیده است.

آمریکا، انگلیس و فرانسه پیش از این از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته بودند که اقداماتی را علیه مسئولان حملات شیمیایی در سوریه اتخاذ کنند.

کمیته مذکور در سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ تحقیقاتی را درباره به کارگیری سلاح های شیمیایی در سوریه از سوی طرف های درگیر در این کشور انجام داده و آن را در تاریخ ۲۴ ماه جاری میلادی به شورای امنیت تحویل داد.

در این گزارش اعلام شده است که گروه تروریستی داعش در ۲۱ آگوست ۲۰۱۵ در حومه حلب از سلاح های شیمیایی استفاده کرده است. در این گزارش همچنین ادعا شده است که نیروهای ارتش سوریه در آوریل ۲۰۱۴ و مارس ۲۰۱۵ در حومه ادلب از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده اند.

ادعاهای کاخ سفید در حالی تکرار می شود که سوریه در سپتامبر ۲۰۱۳ با پیوستن به کنوانسیون سلاح های شیمیایی، راه را برای هر گونه بهانه جوئیهای متعاقب جبهه غربی-عبری-عربی در این زمینه بست.