۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵

پرداخت بخشی از بدهی هند به ایران

رئیس پالایشگاههای شرکت نفت هند اعلام کرد: این شرکت 510 میلیون دلار از بدهی 621 میلیون دلار خود را به ایران پرداخت کرده است .
کد خبر : ۳۲۰۲۷۳
صراط: رئیس پالایشگاههای شرکت نفت هند اعلام کرد: این شرکت 510 میلیون دلار از بدهی 621 میلیون دلار خود را به ایران پرداخت کرده است .

به گزارش خبرگزاری میزان، سانجیو سینگ اظهار کرد: تحریم های بین المللی و بسته بودن کانال های بانکی یکی از دلایل انباشته شدن طلب های ایران در سالهای گذشته بوده است .
 
وی خاطرنشان کرد: این شرکت هم اکنون 55 میلیون دلار بابت واردات نفت به ایران بدهکار است .
ای .کی شارما رئیس بخش اقتصادی شرکت نفت هند نیز گفت که این شرکت واردات نفت از ایران را تا چهار برابر نسبت به سالهای گذشته افزایش داده است .
 
وی تصریح کرد: این شرکت قراردادی را برای واردات پنج میلیون تن نفت خام از ایران درسالهای 2015-2016 امضا کرده است .
 
شرکت نفت هند و شرکت های تابعه آن 49 درصد از بازار نفت ،31 درصد از ظرفیت پالایش و 67 درصد از ظرفیت بخش پائین دستی صنعت نفت را به عهده دارد .
 
این شرکت مالک 10 پالایشگاه از 22 پالایشگاه این کشور است که ظرفیت پالایش ترکیبی این شرکت معادل 65.7 میلیون تن درسال است .
 
هند پس از لغو تحریم ها بر میزان واردات نفت از ایران افزود به گونه ای که هم اکنون ایران چهارمین تامین کننده بزرگ نفت این کشور محسوب می شود.
 
به گفته وزیر نفت و گاز طبیعی هند، ایران از ماه آوریل تا ژوئن (فروردین – تیر) پنج میلیون تن نفت خام به این کشور صادر کرده است .
 
دارمندراپرادهان چندی پیش در پارلمان هند با بیان اینکه با لغو تحریم ها ، ایران به سرعت صادرات نفت به هند را افزایش داد افزود:هم اکنون ایران چهارمین تامین کننده نفت خام هند محسوب می شود.
 
به گزارش اداره امور اوپک وارتباط با مجامع انرژی وزارت نفت،واردات نفت هند از ایران در ماه ژوئیه 2016 (تیر- مرداد) به بالاترین سطح خود در پنج ماه قبل رسید.
 
براساس اطلاعات منتشر شده در زمینه حمل و نقل نفتکش ها، میانگین واردات نفت هند از ایران در این ماه به 461 هزار بشکه در روز رسید که این میزان نسبت به ماه ژوئن (خرداد- تیر) حدود 21 درصد افزایش یافته است .
 
این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن نیز بیش از 2 برابر بوده است .
مهمترین دلایل این افزایش ، از سرگیری مجدد خرید نفت ایران از سوی دو شرکت پالایشی دولتی هندوستان پترولیوم و بهارات پترولیوم اعلام شده است .
 
این 2 شرکت در دوران تحریم خرید نفت از ایران را متوقف کرده بودند و اکنون با برداشته شدن تحریم ها بار دیگر در صف خریداران نفت ایران قرار گرفتند.
 
براساس گزارش های منتشر شده، هند در سال 2015-2016، 12.7 میلیون تن از ایران نفت خام وارد کرد که این مقدار در دو سال مالی قبل از آن 11 میلیون تن بوده است.
برچسب ها: هند بدهی نفتی صراط