۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶

ورود 46 فرزند شهید منا به دانشگاه

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: 46 فرزند شهید منا از مهرماه امسال با پذیرش دانشگاه‌ها تحصیلات دانشگاهی خود را آغاز می‌کنند.
کد خبر : ۳۲۰۲۹۱
صراط: رئیس سازمان حج و زیارت گفت: 46 فرزند شهید منا از مهرماه امسال با پذیرش دانشگاه‌ها تحصیلات دانشگاهی خود را آغاز می‌کنند.

به گزارش فارس، سعید اوحدی صبح امروز در جمع تعدادی از خانواده‌های شهدا منا در اردبیل اظهار کرد: در شرایط امروز ما در وهله اول باید به صراحت اعلام کنیم که شرمنده خانواده‌های شهدا هستیم، زیرا هیچ اقدامی را برای آنها انجام نداده‌ایم در حالی که این خانواده‌ها سرمایه‌های خود را از دست داده‌اند و قطعاً این سرمایه‌های بزرگ در نزد خدا ذخیره شده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت گفت: 46 فرزند شهید منا از مهرماه امسال با پذیرش دانشگاه‌ها تحصیلات دانشگاهی خود را آغاز می‌کنند.

اوحدی افزود: اعتراف می‌کنیم در برابر عظمت شهدای منا و خانواده‌های آنها هیچ کاری را انجام ندادیم و قطعاً این قصور و کوتاهی را خانواده‌های شهدای منا با عظمت و شایستگی خود خواهند پذیرفت و حلالمان خواهند کرد.

وی یادآور شد: به برکت فرمان تاریخی مقام معظم رهبری و با همکاری بنیاد شهید برای جانباختگان منا واژه شهید به کار گرفته شده و همه این شهدا و خانواده‌هایشان تحت پوشش خدمات بنیاد شهید قرار گرفتند به طوری که اخیراً نیز 20 مورد از خدمات بنیاد شهید در بهر‌ه‌مندی این خانواده‌ها به استان‌ها ارائه شده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت در مورد اشتغال فرزندان شهدای منا گفت: امکان بهره‌مندی از فرصت اشتغال و تثبیت شغل برای فرزندان شهدای منا فراهم آمده و در صدور گواهی مالیات بر ارث این خانواده‌ها تسهیل خاصی نیز به وجود آمده است.

اوحدی با بیان اینکه بنیاد شهید در استان‌ها باید خانواده‌های این شهدا را تحت پوشش قرار داده و آنها را از خدمات متنوع بنیاد شهید بهره‌مند کنند، یادآور شد: هر چند در بودجه امسال منابع اعتباری مطلوبی در این زمینه پیش‌بینی نشده بود اما با توجه به اینکه 60 درصد شهدای ما سرپرست خانوار بوده و در برخی از استان‌ها در بخش کشاورزی و حوزه‌های مختلف مسؤولیت خانواده‌ای را بر عهده داشتند قرار شده است به شکل ماهانه مستمری برای این خانواده‌ها در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه قدر و منزلت شهدا غیر قابل وصف است اما شهدای منا و عظمت روحی و معنوی آنها هیچ وقت فراموش نمی‌شود، افزود: قرار است دو هفته یکبار جلساتی در استان‌ها و مرکز کشور برگزار شود تا روند خدمات‌رسانی به خانواده‌های این شهدا در حوزه اشتغال، پوشش بیمه‌ای، پرداخت مستمری و رفع دیگر نیازمندی‌ها به دقت و شایستگی انجام شود.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: همه خانواده‌های شهدای منا تحت پوشش 100 درصدی بیمه درمان قرار گرفته و ریالی نباید از این بابت مبالغی را پرداخت کنند به طوری که اگر قبل از این هزینه درمانی پرداخت کردند ما مؤظف هستیم تا ریال آخر این هزینه‌ها را با ارائه فاکتور پرداخت کنیم.

اوحدی تصریح کرد: دولت متقبل شده است تا همه هزینه‌های درمانی خانواده‌های شهدای منا را به شکل 100 درصدی پرداخت کند و در کنار آن ما شاهد تحصیل 46 نفر از فرزندان شهدای منا در دانشگاه‌های معتبر و از طریق پذیرش در آزمون سراسری هستیم.

وی عنوان کرد: همه تلاش مسؤولان کشوری و دولتمردان بر این است تا در ارائه خدمات به این خانواده‌ها کوچکترین قصور و کوتاهی انجام شود و ما در پیگیری مطالبات به حق این خانواده‌ها بستری را فراهم کنیم تا مشکلات برطرف شود.

سازمان حج و زیارت در مورد تدفین و تشییع پیکر برخی از شهدای منا در مقبرة‌الشهدای مکه گفت: این کار با درخواست خود خانواده‌های این شهدا انجام شده و ما بیشترین انتقالی شهدای منا را به کشورمان شاهد بودیم.