۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹

ربات امدادگر میمون‌نما +تصاویر

یک مخترع آمریکایی با الهام از ویژگی‌های حرکتی شامپانزه موفق به ساخت ربات امدادرسان با قابلیت ارسال بسته‌های حاوی دارو به مناطق جنگلی شد.
کد خبر : ۳۲۰۳۵۰
صراط: یک مخترع آمریکایی با الهام از ویژگی‌های حرکتی شامپانزه موفق به ساخت ربات امدادرسان با قابلیت ارسال بسته‌های حاوی دارو به مناطق جنگلی شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، ربات میمون‌نما هوشمند علاوه بر قابلیت حمل دارو به اعماق جنگل‌ قادر است تا با مشاهده رفتار سایر حیوانات، نحوه حرکت آنها در جنگل را نیز یاد بگیرد.

ربات میمون نما که "روکو" نامیده می‌شود از نظر طراحی اندام‌های حرکتی کاملا مشابه شامپانزه است. میمون رباتیک با دست‌های بلند می‌تواند از درخت آویزان شود. مهمترین ویژگی روکو توانایی پریدن از شاخه‌های درختان به کمک پنجه‌های پرقدرت رباتیک است.

ربات امدادگر میمون‌نما +تصاویر

چارلز بومباردیه، طراح و سازنده ربات روکو عنوان کرد: هدف از طراحی این ربات در مرحله اول تقلید از حرکات شامپانزه‌ها و در مرحله پیشرفته‌تر ارسال دارو، تجهیزات پزشکی و لوازم کمکی به اعماق جنگل است.

وی افزود: اولین‌بار با مشاهده یک فیلم علمی-تخیلی ایده ساخت میمون رباتیک به ذهنم رسید. در ادامه با بررسی بیشتر فرایند ارسال بار و تجهیزات پزشکی به اعماق جنگل‌ها که بعضا غیرممکن یا بسیار گران تمام می‌شود در مورد ساخت این ربات تصمیم جدی گرفتم.

روکو که رباتی کاملا خودران است از دو سیستم کنترل برای حرکت استفاده می‌کند. این ربات برای حرکت در مسیر کوتاه متکی بر سیستم ناوبری رباتیک است و برای مسیرهای بلند از امواج سیستم موقعیت‌یاب جهانی استفاده می‌کند.

ربات امدادگر میمون‌نما +تصاویر

ربات امدادگر میمون‌نما +تصاویر

ربات امدادگر میمون‌نما +تصاویر

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز