۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱

آخرین امید روسیه برای پارالمپیک ازبین رفت

رای دادگاه عالی فدرال سوئیس مبنی بر غیر قابل تغییر بودن حکم محرومیت کامل ورزشکاران پارالمپیک روسیه از حضور در رقابت های ریو 2016، آخرین امید این کشور را برای شرکت در این مسابقه ها حتی به صورت انفرادی از بین برد.
کد خبر : ۳۲۰۳۹۹
صراط: رای دادگاه عالی فدرال سوئیس مبنی بر غیر قابل تغییر بودن حکم محرومیت کامل ورزشکاران پارالمپیک روسیه از حضور در رقابت های ریو 2016، آخرین امید این کشور را برای شرکت در این مسابقه ها حتی به صورت انفرادی از بین برد.

به گزارش ایرنا، دادگاه داوری ورزش (CAS) مستقر در سوئیس پیش از این محرومیت کامل ورزشکاران روسی را به دلیل اتهام استفاده گسترده از داروهای نیروزا در ورزش روسیه تائید کرده بود که مراجعه به دادگاه عالی فدرال، آخرین شانس مسکو به شمار می رفت.

بنا به اعلام روز چهارشنبه خبرگزاری روسیا سگودنیا، کمیته ملی پارالمپیک روسیه در فرجام خواهی دو باره خود خواستار لغو حکم دادگاه داوری ورزش برای محرومیت کامل ورزشکاران روسی شده بود تا حداقل برخی افراد بتوانند در رقابت های ریو دوژانیرو شرکت کنند، ولی این درخواست نیز رد شد.

دادگاه فدرال سوئیس اعلام کرده است که روسیه نمی تواند برای شرکت انفرادی ورزشکاران پارالمپیک درخواست قضایی بدهد.

روسیه افزون بر محرومیت کامل پارالمپیکی اعلام شده، در المپیک ریو 2016 نیز که روز یکشنبه پایان یافت، بیش از 100 ورزشکار محروم شده دوپینگی داشت که از جمله شامل تیم های مدال آور دو و میدانی زنان و مردان و وزنه برداری نیز می شد.

براساس نتایج تحقیقات وادا که چندی پیش انتشار یافت، روسیه با 148 مورد تایید شده نقض مقررات برای سال 2014 در صدر این فهرست جهانی قرار گرفته است و سپس ایتالیا با 123 و هند با 96 مورد دوپینگ تایید شده در رده های دوم و سوم هستند