۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹

راه روسیه از شن‌یانگ می‌گذرد/ نتیجه نظرسنجی درباره بازی ایران – چین +نمودار

کد خبر : ۳۲۱۲۰۳
صراط: پیروزی ایران مقابل قطر در رقابت های فوتبال انتخابی جام جهانی 2018 روسیه، تا حد زیادی با بخت و اقبال بلند تیم ملی کشورمان اتفاق افتاد. اگر شاگردان کی روش دیدار دوم مقابل چین را هم با پیروزی پشت سر بگذارند برای اولین بار در ادوار اخیر رقابت های راهیابی جام جهانی، از دو بازی اول امتیاز کامل را خواهند گرفت.

با این وجود، نمایش خیره کننده چین در بازی اول مقابل کره جنوبی، اگرچه در نهایت با شکست اژدهای سرخ – لقب تیم چین - همراه شد اما برخی از کارشناسان را نگران دیدار ایران و چین کرده است؛ ایران البته از دیدار با چین در راه جام جهانی خاطره خوشی دارد؛ در رقابت های راهیابی جام جهانی 1998 فرانسه، ایران با محمد مایلی کهن طلسم سه دهه شکست ناپذیری چین در شهر دالیان را شکست و این تیم را 4 بر 2 برد.

خاطره ای که البته در جام ملت های آسیا هرگز شیرین نیست؛ جایی که تیم کشورمان با برانکو ایوانکوویچ، مقابل یکی از بهترین تیم های ملی تاریخ فوتبال چین که در آن نفراتی چون هاوو هایدونگ، فان زی هی، شائو جیایی، لی تای، سان جی های و ... بازی می کردند، در ضربات پنالتی شکست خورد و از راهیابی به فینال بازماند.

اکنون یک روز تا مسابقه سنگین ایران در مقابل چین باقی مانده و مخاطبان صراط پیروزی کشورمان را پیش بینی کرده اند. بر اساس نظرسنجی صراط نیوز، بیش از 64 درصد پیروزی ایران، 15 درصد پیروزی چین و نزدیک به 21 درصد نیز نتیجه بازی را مساوی پیش بینی کرده اند.

راه روسیه از شن‌یانگ  می‌گذرد/ نتیجه نظرسنجی درباره بازی ایران – چین +نمودار

بازی ایران و چین در ساعت 16:05 دقیقه روز سه شنبه در شهر شن یانگ در شمال شرقی کشور پهناور چین برگزار می شود. تیم ملی فوتبال کشورمان در راه جام جهانی روسیه با تیم های کره جنوبی، چین، قطر، سوریه و ازبکستان همگروه است. بازی ها در دو گروه برگزار می شود و از هر گروه دو تیم به جام جهانی می روند. تیم های سوم نیز شانس حضور در جام جهانی را دارند. آنها باید رودرروی هم قرار بگیرند و سپس تیم برنده به مصاف نماینده کونکاکاف خواهد رفت.