۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰

قرائتی: جوانان منتظر مسئولان نباشند

رئیس ستاد اقامه نماز کشور خطاب به جوانان با بیان اینکه نباید منتظر مسؤولان و برنامه‌ریزان کشور باشید، راه نجات کشور را داشتن مهارت از سوی جوانان دانست.
کد خبر : ۳۲۱۴۷۰
صراط: رئیس ستاد اقامه نماز کشور خطاب به جوانان با بیان اینکه نباید منتظر مسؤولان و برنامه‌ریزان کشور باشید، راه نجات کشور را داشتن مهارت از سوی جوانان دانست.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محسن قرائتی عصر امروز در نهمین دوره فرهنگی آموزشی اندیشه‌های آسمانی که در محل تالار ابن هیثم برگزار شد، با اشاره به اینکه شما جوانان خودجوش می‌توانید نسلی را به مسجد دعوت کنید، اظهار کرد: وقتی می‌توانید افراد را به مسجد دعوت کنید که کتاب اسرار نماز را خوانده باشید.

وی با اشاره به اهمیت قرآن کریم و ضرورت ترجمه آن به زبان‌های گوناگون دنیا توسط طلاب، افزود: کتاب قرآن ما به 50 زبان مختلف ترجمه‌شده اما کتب مسیحیان به دو هزار زبان دنیا ترجمه‌شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور عنوان کرد: خواندن کتاب به‌صورت هفته‌ای و تصمیم‌گیری در این نوع برنامه‌ها می‌تواند یک خروجی ارزشمند برای شما داشته باشد.

قرائتی با بیان اینکه شهید مطهری 52 کتاب دارد، تأکید کرد: هرسال 52 هفته است، با این نگرش شما می‌توانید هفته‌ای یکی از این کتب را مطالعه کنید و در کنارش به جلسات تفسیر قرآن بروید.

وی ادامه داد: در تلویزیون بسیاری از فیلم‌های ما جنبه سرگرمی دارد و پرداختن به تماشای آن‌ها تنها باعث اتلاف وقت می‌شود، سعی کنید عمر خودتان را تلف نکنید و همچنین در کنار ورزش کردن دوران جوان را مدیریت کنید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی در کشور، یادآور شد: امروز می‌بینیم که دیپلم، لیسانس و فوق‌لیسانس بی‌مهارت در کشور داریم، راه نجات کشور به مهارت جوانان گره‌خورده است.

قرائتی تصریح کرد: باید خاک آموزش‌وپرورش و دانشگاه عوض بشود، اگر جوانان ما مهارت و هنر داشته باشند ازدواج آنان در این صورت سال‌ها عقب نمی‌افتد.

وی عنوان کرد: طلبه‌های ما هم باید مهارت کسب کنند و همچنین جوانان ما نباید منتظر مسئولین و برنامه‌ریزان کشور در این شرایط باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه موضوعی به نام فارغ‌التحصیل در اسلام نداریم، خاطر نشان کرد: باید همیشه در حال تحصیل علم باشید و از همه لحظات برای کسب علم استفاده کنید.

قرائتی با بیان اینکه محبت راه دعوت مردم به مسجد است، تأکید کرد: در موضوع ازدواج جوانان، ضمن سخت‌گیری نکردن نباید مدرک تحصیلی و سواد را شرط قرارداد.