۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹

محبوبیت فزاینده کلینتون در میان یهودیان

نامزد دموکرات انتخابات آمریکا در یک نظرسنجی جدید، ۶۱ درصد آرای یهودیان این کشور را به خود اختصاص داد.
کد خبر : ۳۲۲۹۴۳
صراط: نامزد دموکرات انتخابات آمریکا در یک نظرسنجی جدید، ۶۱ درصد آرای یهودیان این کشور را به خود اختصاص داد.

به گزارش تسنیم، «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات آمریکا رقیب خود «دونالد ترامپ» را در نظرسنجی که میان یهودیان آمریکا برگزار شد، شکست داد.

این نظرسنجی نشان می‌دهد کلینتون توانسته تا 61 درصد آرا را از آن خود کند و ترامپ تنها 19 درصد آرا را بدست آورده است.

دلایل پیروزی کلینتون در این نظرسنجی را می‌توان به چند بخش تقسیم کرد. اولین موضوع به امنیت ملی بر می‌گردد که ترامپ روی آن حساب ویژه‌ای باز کرده بود. رای دهندگان گفته‌اند که مواضع کلینتون در مقابله با تروریسم مناسب تر از ترامپ است و این می‌تواند به اتحاد بیشتر مردم آمریکا منجر شود، همچنین به افزایش عمق روابط آمریکا و اسرائیل کمک کند که این روابط می‌تواند در برخورد با ایران موثر باشد.

ترامپ که یکی از دختران و یکی از پسرانش یهودی هستند و چندین دستیار یهودی نیز او را همیاری می‌کنند حمایت زیادی از یهودیان به مانند جمهوریخواهان سابق آمریکا نکرده است. ترامپ سعی کرده است تا در رابطه با درگیری‌های اسرائیل و فلسطین جانب اعتدال را نگه دارد. او از اسرائیل خواسته است تا هزینه‌های کمک‌های نظامی را که از آمریکا دریافت می‌کند پرداخت نماید.

با این وجود آرایی که دموکرات‌های قبلی آمریکا بدست آورده بودند بیشتر از کلینتون بوده است. مثلا «باراک اوباما» 69 درصد آرای یهودیان را در سال 2012 از آن خود کرده بود که این رقم در سال 2008 به میزان 74 تا 78 درصد هم رسیده بود. «جان کری» در سال 2004 توانست 76 درصد از آرای یهودیان را کسب کند. «ال گور» در سال 2000 حدود 79 درصد از این آرا را بدست آورده بود و بیل کلینتون در سال 1996 به آرای 78 درصدی و در سال 1992 به آرای 80 درصدی دست یافته بود.

دونالد ترامپ اما نسبت به پیشینیان جمهوریخواه خود آمار بسیار پایین تری دارد. «میت رامنی» در سال 2012 توانست 30 درصد آرای یهودیان را بدست آورد، «جان مک مین» در سال 2008 حدود 22 درصد و جرج بوش در سال 2004 نیز 24 درصد این آرا را بدست آورده بودند.

حدود 17 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی از هیچ‌یک از این دو نامزد حمایت نکردند. 6 درصد از آن‌ها به «گری جانسون» از حزب آزادی خواه و 3 درصد دیگر نیز از «جیل استین» که نامزد حزب سبز آمریکاست حمایت کردند.

74 درصد یهودیان اصلاح طلب نیز از کلینتون و 10 درصد آن ها از ترامپ حمایت کردند.

71 درصد نو ساختارگرایان نیز از کلینتون حمایت کردند و هیچ‌یک از آنان حاضر به حمایت از ترامپ حمایت نشدند، 15 درصد از آنان نیز از استین طرفداری کردند.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز