۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳

زنانی که شهردار شدند/ اشتباهی که سند افتخار قالی‌باف معرفی شد! +عکس

خبر انتخاب یک بانو برای شهرداری منطقه 13 تهران در حالی منتشر شد که برخی رسانه ها به اشتباه از انتخاب وی به عنوان نخستین شهردار زن پایتخت یاد کردند ، اما وی نخستین شهردار زنی است که در دوره محمدباقر قالیباف توانسته به شهرداری یکی از مناطق تهران برسد.
کد خبر : ۳۲۳۴۷۸
صراط: خبر انتخاب یک بانو برای شهرداری منطقه 13 تهران در حالی منتشر شد که برخی رسانه ها به اشتباه از انتخاب وی به عنوان نخستین شهردار زن پایتخت یاد کردند ، اما وی نخستین شهردار زنی است که در دوره محمدباقر قالیباف توانسته به شهرداری یکی از مناطق تهران برسد.

به گزارش ایسنا، خبرنگار ما در گزارشی به بررسی پیشینه و آمار زنانی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بر مسند شهرداری تکیه زدند، پرداخته است.

گزارشی از زنانی که شهردار شدند

نخستین شهردار بانوی جمهوری اسلامی ایران "زهرا صدراعظم نوری" بود که در سال 1375 با حکم غلامحسین کرباسچی شهردار وقت تهران به مسند شهرداری منطقه 7 تهران نشست. وی آن موقع 34 ساله بود و در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران هم کاندیدای ورود به ساختمان این شورا بود که البته ناکام ماند.

اما حالا در سال 1395 و پس از 20 سال نرگس معدنی پور دومین زنی است که حکم شهرداری منطقه را دریافت کرده است. البته پیش از این در دوره شهرداری قالیباف «مژده صابری» نیز به عنوان نخستین شهردار زن ناحیه در منطقه 2 تهران منصوب شده بود.

معدنی پور قبلا مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران بوده است.

به گزارش ایسنا، در طی 17 سال گذشته در کشور بانوان دیگری نیز در نقاط مختلف موفق به کسب مسئولیت شهرداری شهرهای مختلف شدند از جمله "مریم پاکزاد" که توانست رای 5 عضو شورای شهر چهارم شهر "لولمان" را به دست آورد و نامش را به عنوان جوان ترین شهردار استان گیلان ثبت کند. پاکزاد 32 ساله که دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه گیلان در رشته IT  بود ، قبلا نیز به عنوان دهیار نمونه در بین دهیاران استان گیلان معرفی شده بود.

سامیه بلوچ زهی نیز دیگر زنی بود که در 26 سالگی به عنوان شهردار کلات (مرکز شهر سرباز) در استان سیستان‌وبلوچستان انتخاب شد.

منطقه 6 شهر مشهد هم شهردار زن به خود دیده است. «شراره معدنیان»  سال 1385 با حکم شهردار وقت مشهد، به ساختمان منطقه 6 شهرداری این شهر رفته بود. او البته تنها 3 ماه بعد از دریافت حکمش، ساختمان شهرداری را ترک کرد.

شهر تبریز هم روزهای مدیریت یک زن بر شهرداری را دیده است. «شیفته بدر آذر» 43 ساله که  مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری داشت و سابقه معاونت شهرسازی شهرداری منطقه 7 تبریز را هم داشت، آذرماه سال 1389 به عنوان شهردار منطقه 9 تبریز، کارش را اغاز کرد. او هم البته یک ماه پیش از پایان دوره مدیریتش، توسط شهردار تبریز  برکنار شد.

شکوفه شهابی پور هم دیگر بانویی بود که در 23 سالگی و درحالی که دانشجوی کارشناسی ارشد معماری در دانشگاه بندرعباس بود، تکیه بر صندلی شهرداری را تجربه کرد. او آذرماه سال 1389 شهردار شهر «سرگز احمدی» حوالی شهر پارسیان در استان هرمزگان شده بود.

حال باید دید نخستین شهردار زن منطقه در دوره محمدباقر قالیباف چه کارنامه ای بر جای خواهد گذاشت.
برچسب ها: شهردار تهران صراط
نظرات بینندگان
حسين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
۶
۰
منطقه 13 بدترين منطقه از نظر رسيدگي شهرداري و كم ترين فضاي سبز را دارد كه انشاالله با آمدن ايشان اين مشكلات رفع شود .
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز