۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰

سالک: هاشمی چرا امریکا را مثال نمی‌زند؟

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه امروز چرا آقای هاشمی امریکا را مثال نمی‌زنند که غول نظامی است، گفت که اگر قدرت دفاعی نداشتیم امروز داعش در دل تهران بود.
کد خبر : ۳۲۳۵۷۸
سالک: هاشمی چرا امریکا را مثال نمی‌زند؟

صراط: حجت‌الاسلام احمد سالک عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اظهارات هاشمی رفسنجانی مبنی بر اینکه آلمان و ژاپن به دلیل نداشتن نیروی نظامی پیشرفت کردند و نیروی نظامی بیشترین خرج را می‌برد، اظهار کرد: آقای هاشمی رفسنجانی تاکنون دو اظهارنظر درباره مسائل دفاعی و نظامی کشور انجام دادند، ایشان چندی قبل درباره صنعت موشکی گفتند که «ما چون در فضای گفتمان جهانی قرار داریم نیاز به موشک نداریم»، مقام معظم رهبری پاسخ دادند که اگر این حرف از روی آگاهی باشد خیانت است ولی اگر از روی ساده‌لوحی این حرف بیان‌شده باشد بحث دیگری دارد.

وی ادامه داد: اخیراً ایشان در اظهارنظر جدیدی اعلام کردند که ما نیاز به نیروی نظامی نداریم به این دلیل که ژاپن و آلمان در 70 سال قبل نیرویهای نظامی خود را کنار گذاشتند و رشد سریع اقتصادی و صنعتی‌شان را دنبال کردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم خطاب به هاشمی رفسنجانی گفت: شما ببیند که دنیا امروز برای تأمین امنیت  و حفظ مرزهای خود بیشترین سرمایه و بودجه را برای حفظ نیروهای نظامی خود صرف می‌کنند.

حجت‌الاسلام سالک افزود: امروز چرا آقای هاشمی امریکا را مثال نمی‌زنند که غول اقتصادی و نظامی است، از آقای هاشمی تعجب می‌کنم که اینگونه اظهارات را مطرح می‌کنند.

وی تأکید کرد: اگر قدرت نظامی ما نبود امروز داعش در دل تهران هزاران ناامنی به وجود می‌آورد، همین قدرت بازدارندگی ما است که پاسخ محکمی به کسانی است که باعث ناامنی در جهان شده‌اند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: این مسئله بسیار مهم است و ما به‌هیچ‌وجه نمی‌توانیم بنیه دفاعی خود را نادیده بگیریم، مجلس در جهت تقویت بنیه  دفاعی این آمادگی را دارد که در این‌ باره نیروهای مسلح را در بروزتر کردن بنیه ابزار روز دنیا کمک کند.