۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
پس از اخبار روزهای اخیر

تصمیم احمدی‌نژاد چیست؟/ کاندیداتوری یا انصراف؟

احمدی نژاد برای حضور در انتخابات 96 با چند مسئله اساسی روبروست؛ اول اینکه هنوز معلوم نیست با توجه به برخی اقدامات خود در دوره دوم ریاست جمهوری، تایید صلاحیت شود یا خیر؛ دومین موضوع، موضع او در مورد خبر غیررسمی "نهی" رهبر معظم انقلاب است.
کد خبر : ۳۲۳۶۲۵
گروه سیاسی صراط - به دنبال انتشار اخبار غیررسمی از عدم موافقت رهبر معظم انقلاب با کانداتوری محمود احمدی نژاد در انتخابات 96، شایعات در مورد او روز به روز بیشتر می شود.

به گزارش صراط، احمدی نژاد البته هنوز شخصا در این مورد اظهارنظر نکرده و حتی در مورد صحت اخبار منتشرشده در روزهای اخیر موضعی نگرفته است.

با این حال، شایعات در مورد او قوت گرفته و بسیاری از ناظران سیاسی منتظر اولین اظهارنظر احمدی نژاد هستند که بر اساس آن تصمیم آتی وی مشخص شود.

مهدی فضایلی فعال رسانه ای اصولگرا در مورد شایعات روزهای اخیر در مورد دیدار احمدی نژاد با رهبر معظم انقاب نوشته است: "چند روزی است محافل رسانه‌ای و سیاسی گوناگون از جمله کانال های نزدیک به دکتر احمدی نژاد، از ملاقات وی با رهبر انقلاب اسلامی خبر می دهند. دیداری مهم که به‌درخواست و پیگیری خود او انجام شده اما ظاهرا" نتیجه اش خلاف انتظار وی بوده‌ است! هرچند هنوز جزئیات این دیدار که چند هفته قبل انجام شده است منتشر نشده، ولی این مقدار قطعی است که وی با نهی صریح رهبر معظم انقلاب، برای ورود به میدان رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده مواجه شده است!"

مهدی محمدی دیگر روزنامه نگار اصولگرا نیز تحلیل کرده است که نهی رهبر انقلاب در مورد کاندیداتوری یک فرد با بیانات متعدد ایشان در سال های گذشته مغایرتی ندارد. او نوشته است: "امروز ديدم برخي دوستان عزيز استدلال كرده اند انتساب نقلي درباره منع فلان كانديدا از حضور در انتخابات به حضرت آقا، خلاف فرمايشات علني ايشان است. هرچه گشتم جمله علني از ايشان نيافتم كه حق چنين مداخله اي را از خودشان سلب كرده باشند. استدلال دوستان يا مبتني است بر جمله "نه مي گويم بياييد نه مي گويم نياييد و تكليفي نمي كنم" كه اساسا رفرنسي در هيچ يك از سخنان علني رهبر معظم انقلاب ندارد. يا اينكه استناد مي كنند به جملاتي از حضرت ايشان كه دلالت بر نبود تناقض ميان فرمايشات علني و خصوصي شان دارد، يا جملاتي ديگر با مضمون عدم حمايت از هيچكدام از كانديداها؛ كه واضح است هيچ يك از آنها ربطي به اين بحث ندارد."

در همین راستا، شایعات در مورد تعطیلی سفرهای استانی احمدی نژاد نیز به اوج رسید. تا جایی که گفته شد گلستان، آخر سفر استانی او بوده است؛ این شایعات در متنی منتسب به عباس امیری فر رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در زمان احمدی نژاد به نوعی تایید شده است.

در متن منتسب به او آمده است: «طبق اخبار موثقي كه دارم، كلا كانديدا شدن احمدي‌نژاد منتفي است و طبق نظر ارشادي يكي از مقامات عالي رتبه نظام جمهوري اسلامي ايران، سفر استاني هم به صلاح نمي‌باشد و طبق خبر موثقي كه دارم، سفر استاني گرگان هم آخرين سفر استاني و بنا به اخبار غير رسمي ۱۰ نفر از اعضاي محترم شوراي نگهبان در جلسه غير رسمي كه داشتند، نظرشان ردصلاحيت بوده است و دو نفر موافق ايشان بوده‌اند. خواهش مي‌كنم غير از اين سوال نكنيد كه پاسخگو نخواهم بود.»
البته توضیحی نیز درباره این متن منتسب به امیری فر منتشر شده که در آن یادآوری شده: «عطف به مطلب ارسالي اينجانب درباره كانديداتوري دكتر احمدي‌نژاد، جهت جلوگيري از هرگونه پيش داوري، يادآوري كرده اينجانب صرفا نظر خود را با توجه به اخبار كسب شده، بيان كرده و بنده سخنگوي دكتر نمي‌باشم. ضمن اينكه احدي نمي‌تواند ارادت اينجانب و خانواده‌ام را به شخص دكتر احمدي‌نژاد زير سوال ببرد. متذكر مي‌گردم من نيز آرزومند هستم كه مشكلي نبوده و زمينه حضور در اين مسند كه به حق براي ايشون فقط جنبه خدمت به مملكت اسلامي را دارد فراهم شود.»

با اتفاقات روزهای اخیر، به نظر می رسد آنچه بیش از همه می تواند مسیر آینده احمدی نژاد و تصمیم او در مورد کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری 96 را مشخص کند، اولین پالس از خود اوست.

این چالش جدید در مورد احمدی نژاد در حالی مطرح شده که برای حضور در انتخابات 96 با چند مسئله اساسی روبروست؛ اول اینکه  هنوز معلوم نیست با توجه به برخی اقدامات خود در دوره دوم ریاست جمهوری، تایید صلاحیت شود یا خیر؛ دومین موضوع، موضع او در مورد شایعات اخیر است؛ اگر احمدی نژاد به صراحت در این خصوص اظهارنظر کند یا باید کل ماجرای "نهی" رهبر معظم انقلاب را تکذیب کند(!) و یا آن را تایید کند؛ در حالت دوم، او در آزمون ولایت پذیری دیگری قرار خواهد گرفت که یادآور آزمون اول و خانه نشینی 11 روزه اوست؛ احمدی نژاد طبیعتا اگر در این آزمون نیز مردود شود، نه جایگاهی در نظم خواهد داشت و نه مردم.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
۵۷
۳۶
بد جایت مسوزد بداند آن مرد خواهد آمد وبزگان شما مثل اکبر حسن لاهیجان که ...... آنها برای همه ثابت شدهاست وکشور را دارند تحویل امریکا میدهند زمین خواهند خورد
سبحان شاهمرادی اصولگرا
|
Iran (Islamic Republic of)
احمدی نژاد خوب است ولی جلیلی خوبتر است
مهدي از مشهد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
۴۸
۱۵
سلام عليكم
دل خوشي ابلهانه به شايعات
احمدخواجوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
۴۰
۲۰
احمدي نژاد اگر ........ شود وايشان از شوراي نگهبان راي نياورد جايگاه مردمي خواهدداشت حالا سئوال اينجاست ...... روحاني دراين مدت سه سال جايگاه روحاني كجاقرار ميگيرد.واز نظر شوراي نگهبان جايگاه روحاني را چگون تفسير ميكند.
صمد آقا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
۴۵
۲۴
جایگاه احمدی نژاد عزیز رو .....ها تعیین و تکلیف نمیکنن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
درست است ... منتشر نکردی . منظور .... ها همان عزیز دل صراط بود ...
خسرو گارس چی
|
Saudi Arabia
|
۱۴:۳۹ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
۱۸
۶
با سلام و احترام

با توجه به سخنان و تحلیل های کارشناسان محترم سیاسی احزاب مختلف در چند ماه گذشته پیرامون اقای احمدی نژاد .........

پیش فرض : آقای احمدی نژاد بیاید ...... نیاید ...... تحلیل ها درست باشد ....تحلیل ها درست نباشد ........ دقیقا کسی از نظر مستقیم رهبر معظم انقلاب در خصوص آقای احمدی نژاد با اطلاع باشد ......یا از نظر معظم له با خبر نیباشد و فقط اکتفا به احتمالات نمایند........و غیره ......

نتیجه :

الف ) تا روز انتخابات 1396 و بعد از ثبت نام ایشان ، این سخنان ادامه دارد .....چون این سخنان ابعاد فرهنگی و رفتاری دارد ........

ب ) آقای اوباما محرمانه به رهبر معظم انقلاب اسلامی نامه می نویسد ....محرمانه این نامه توسط نماینده سوییس نامه را با عرض ادب و احترام تحویل رهبری می دهد ...... از متن نامه فقط معظم له مطلع می باشند ....و غیره .......

نکته : بیا و ببین چه تحلیل هایی نوشته می شود و در سخنرانی ها
چه چیز هایی که گفته نمی شود ؟؟/

سوال : حضرت آقا یه چه کسی گفته است به فرض محال اینجانب به آقای احمدی نژاد در کوه پیمایی چه گفتم ؟؟؟...که این تحلیل ها نوشته می شود ؟؟؟........

با تشکر - گار س چی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
۴۳
۱۵
آقایان صراط :
واقعا یاشما بیکار هستید یا مغرض ، شماهرپیغامی که برایتان خوب باشد روی سایت میگذارید واگر بر ضررتان باشد نمیگذارید.
دفتر آقا چندین بار اعلام کرده اندهرگفتگویی که با حضرت آقا صورت بگیرد یا خود آقا یا دفتر ایشان محتوای آن را اعلام میکند ، حالا دفترآقا یا خود آقا محتوای این ملاقات راکه اعلام نکرده پس این حضرات بیکار از کجا فهمیدند که حضرت آقا ،، آقای احمدی نژادرا نهی کرده ، درضمن معلوم نیست کم شدن سفرهای استانی آقای احمدی نژاد علت آن چیست ، ضمنا موضوع ولایتمداری را مطرح میکنید ، مگر آقای روحانی گوش آمریکا کر ، خیلی به حرفهای رهبری پایبند ومعذرت میخوام ولایتمدار است . شما ده/10 خانه نشینی آقای احمدی نژاد را با آب وتاب وویرانگر مطرح میکنید ، مگر آقای روحانی درموضوع برجام به حرفهای حضرت آقا گوش داد یا هرچی راخودش خواست انجام داد.
دراقتصاد مقاومتی چطور ، چقدر به حرفهای حضرت آقا عمل کرد ، دربرجام های 2 و 3 چطور به حرف آقا گوش داد ، شما صراطی ها خیلی بی انصافی ومغرضانه تخریب میکنید
اگر قراباشد شورای نگهبان کسی را رد صلاحیت کند اول باید آقای روحانی باید رد صلاحیت شود .................... صراط میدونم که این را چاپ نمیکنی ولی این کلمات یادت نرود التزام به ولایت فقیه یعنی مالک اشتر زمان ، سردار شیرمرد میدان عمل ، سردار قاسم سلیمانی . والسلام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
احسنت احسنت دمت گرم داداش .
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
۳۴
۶
کلا تحلیل چرتی بود !!!! ببخشید نوشتار چرتی بود !!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
۱۳
۲۸
هشت سال ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد دارای تاثیرات مثبت و منفی برای کشورمان بود که البته منفی هایش تا حد زیادی بر مثبتها میچربید! اما به نظر من ورود دوباره ایشان به عرصه سیاست نه فقط از لحاظ عملکرد سیاسی و اقتصادی، بلکه از نظر کاراکتر خاص ایشان است که میتواند نظام را با مشکلات جدی مواجه کند. اولا حلقه اطرافیان ایشان را آدمهای خاص (و گاها بدنام) تشکیل میدهند که کمتر کسی نظر مثبتی نسبت به آنها دارد. ضمن اینکه اصولا بقای سیاسی آقای احمدی نژاد و امثال ایشان بر پایه وارد آوردن شوکهای عجیب و غریب به فضای سیاسی و اقتصادی کشور بنا شده، که در شرایط فعلی به هیچ وجه مناسب نیست. و مهمتر از همه اینکه همگان مناظره های سال 88 و رفتارهای عجیب و توهین آمیز ایشان نسبت به کاندیداهای رقیب را به خاطر دارند، و با توجه به تجربیات تلخ آن سال، و اگر فرض کنیم که مثلا آقای روحانی و آقای احمدی نژاد به همان سبک و سیاق به مناظره بپردازند، احتمال ایجاد فضای شدیدا دوقطبی و تکرار حوادث تلخی مشابه آن سال، تا حد بسیار زیادی وجود دارد. به نظر من کاندیداتوری ایشان به هیچ وجه به نفع کشور، نظام و انقلاب نیست.
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
۳۴
۹
.
نویسنده این مطلب از پایین ترین سطح سواد اکابری هم برخوردار نیست.

خیلی پفیوزی صراط ! پفیــــــــــــــــوز ....! (خودت گفتی معنی بدی نداره !)

خاک بر اون سرتون، احمق های دستمال بدست .......! که تصمیمات سیاسی رو تماما طبق شایعات، تحلیل میکنید !

بیشتر ....... ( ماساژ بده ! )
_________________________________
توی جلسه و گفتگوی دونفره رهبری و احمدی نژاد میکروفون کار گذاشته بودی؟؟؟؟

یا افراد دفتر ،گوش وایساده بودن بیان بهت بگن؟؟

آخه احمق ...، اصلا چطور فهمیدی رهبری، احمدی نژاد رو نهی کرده؟؟؟؟

مریضی ؟؟؟؟ خری؟؟؟؟ مزدور رییس قلدر هستی؟؟؟؟ یا ماله کش مداح های فحاش؟؟؟
حافظ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
۲۸
۷
صراط فقط می تونم بگم خاک بر سرت و دیگر هیچ...
یه شایعه رو تیتر مینکنی . صراط شیطان را طی میکنی . مثلا بی طرفی دیگه . با شیطان عقد اخوت بستی . احمدی پیروز است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
۳۰
۷
احمدی نژاد تا روز به روز محبوبتر میشود
پویا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۰ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
۱۶
۶
واقعا من موندم این اصولگراها خیلی به خودشون مینازن دوبار در انتخابات یاپی شکست خوردند باز هم عاقل نمی شوند . اقایان اصولگرا بودند که برخلاف اصلاح طلبان تمامب تهمت ها و توهین ها را به رییس جمهور قلبها انجام دادند کدام یک را ثابت کردید ؟ مگر نمیگفتید فردای اینکه دولت دهم تمام شود رحیم مشایی دستگیر می شود ؟ پس چه شد؟
جریان انحرافی چه شد؟
مگر دولت دهم بزرگترین خطر نبود ؟
کدام یک را اثبات کردید؟
واقعا متاسفم برای اقای شریعتمداری و تمام اصولگراهای بی ....
دکتر احمدی نژاد چه بیاید چه نیاید چه رییس جمهور بشود چه نشود به خاطر تمام کارهای انقلابی تا اخر دوران جمهوری اسلامی محبوب قلبها می ماند و ملت ایران قدردان زحمات ایشان می باشد . البته فقط ملت ایران
مبارز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
۳۳
۸
نیامدن یا رد صلاحیت احمدی نژاد معادل خواهد بود با شکستن کمر محرومین و مستضعفین.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۳ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
۹
۳۲
احمدی نژاد مرد ، در واقع خودکشی کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۷ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
۲۰
۳
با سلام خدمت دوستان! اولا این اقای فضاءلی اصلا کیست،کسی از شما ها اصلا ایشان را میشناسد،ایا او هم ازجمله به اصطلاح اصولگرایانی است که هشت سال پس از عدم باج دادن احمدی نژاد به احدی حتی برادر خود شمشیر را از رو برای او بستند،ایا در نظام جمهوری اسلامی، احدی بعد از رهبر انقلاب دستورات قران مثل مبارزه با کفر، جرات مقابله با دشمن دیرینه کشور،خدمت صادقانه به مظلوم را داشته است،ایا دوستان عزیز احمدی نژاد نمی توانست با باج دادن به امثال رفسنجانی،ولایتی،لاریجانی،اصولگرا،اصلاح طلب،غرب و شرق این کشور را اداره کند،بعد از هشت سال همین اقایان رسانه در دست به تمجید او میپرداختند،احمدی نژاد برای مظلوم کار کرد و حداقل جلوی پروردگارش شرمسار نمی باشد!حالا چه بیاید چه نیاید در قلب ان کسانی است به دنبال سعادت هستند نه هزار راه غلط دیگر
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۲:۲۸ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
۳۰
۵
احمدی میاد و بساط دروغ پردازی یه عده رو هم جمع میکنه... زنده باد محمود دلاور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۷ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
۱۹
۵
این اخبار موثق نیست و حالت جوسازی دارد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
۲۸
۶
به عشق هرچی مَرده
احمدی بر می گرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۶ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
۲۱
۶
احمدي نژاد يازده روز انهم به تعبير اقا مهم نبود قهر كرد و لي اقاي .... الان دو ماه هست كه فرمايشات رهبري در موضوع حقوق هاي نجومي تمكين نمي كند . پس بايد اول خائنين و نادنان و باغيان رد صلاحيت شوند بعد نوبت محمود برسد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
۱۷
۴
امام خامنه ای : مبادا کسی تصور کند که رهبری یک نظری دارد که بر خلاف آنچه که به عنوان نظر رسمی مطرح می شود ، در خفا به بعضی از خواص و خلصین ، آن نظر را منتقل می کند که اجرا کنند ، مطلقا چنین چیزی نیست . اگر کسی چنین تصوری کند ، تصور خطایی است ، اگر نسبت بدهد ، گناه کبیره ای انجام داده . نظرات و مواضع رهبری همینی است که صریحا اعلام می شود ، همینی است که من صریحا اعلام می کنم.
علي سليماني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۷ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۵
۵
۲۲
صراط زدي تو خال/ انحرافي ها بدجوري مي سوزند
شبانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۸ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۵
۲۹
۹
انشاالله احمدی نژاد می آید وآبروی ازدست رفته ایرانیان رابازمی گرداند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۵ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۵
۲۸
۸
هر کس با ابر مرد محبوب دلها درافتد کلا ازروی زمبن برافتد مطمئن باشید زیرا کسانی که خادم ملت را از خدمت بی منت برای مردم باز بدارند خودشان نابود خواهند شد انشاالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۱ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۵
۲۳
۵
دکتر احمدی نژاد : نظام اسلامی ، نظام حداکثری است ، یک عده می خواهند بگویند ولایت فقیه در انحصار ما است . جالب است به من می گویند تو ولایت فقیهی نیستی ، پس کی هست ، ظاهرا فقط آن آقا و آن چند نفر ولایی اند. بزرگترین ظلم به جمهوری اسلامی و ولایت فقیه همین رفتار این افراد است که می گویند ولایت فقیه برای عده خاصی است. ملت باید در زیر سایه ولایت و نظام اسلامی در امن و امان باشند ، آبرویشان در امان باشد. ( 27 شهریور 89 )
بصیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۳ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۵
۲۵
۸
با سلام خیلی نگران هستید همچون فرارو ، چرا شایدایشان دزد گیر خوبی هستند که حتی به شایعات و همه چیز متوسل می شویم که ایشان را از آمدن منصرف کنیم