۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵

سرنوشت نامعلوم خواهر و برادر ایرانی که در استرالیا حبس بودند

دو خواهر و برادر ایرانی که به مدت 2 و 3 سال در کمپ‌های پناه‌جویان استرالیا محبوس بودند، بالاخره بعد از به راه اندازی کمپین‌های حمایت مردمی آزاد اما ویزای موقت دریافت کرده و سرنوشت آنان در این کشور همچنان نامعلوم است.
کد خبر : ۳۲۳۹۰۲
صراط: دو خواهر و برادر ایرانی که به مدت 2 و 3 سال در کمپ‌های پناه‌جویان استرالیا محبوس بودند، بالاخره بعد از به راه اندازی کمپین‌های حمایت مردمی آزاد اما ویزای موقت دریافت کرده و سرنوشت آنان در این کشور همچنان نامعلوم است.

به گزارش فارس، «مژگان شمس علی‌پور» زن ایرانی که در کمپ‌های پناه‌جویان استرالیا حبس بود سرانجام بعد از دو سال اسارت آزاد و موفق شد ویزای موقت در استرالیا دریافت کند.

به نوشته گاردین، شمس علی‌پور روز چهارشنبه (امروز) توانست با وساطت «پیتر داتون» وزیر مهاجرت استرالیا ویزای موقت استرالیا را تنها برای 3 ماه دریافت کند.

همچنین «حسین شمس علی‌پور» برادر وی که به مدت 3 سال در کمپ‌های پناه‌جویان استرالیا حبس بود، امروز آزاد شد اما سرنوشت وی هم در این کشور نامعلوم است.

مژگان شمس علی‌پور پیشتر در بریسبین یکی از شهرهای بزرگ شرق استرالیا تحصیل کرده بود اما دو سال بود که در اسارت کمپ‌های پناه‌جویان استرالیا به سر می‌برد و به گفته «کوین کادیرگور» وکیلش این حبس در راستای هیچ یک از اصول اخلاقی یا قانونی نبود.

مدتی که وی در حبس به سر می‌برد، کمپینی برای آزادی‌اش به راه افتاد که از دولت استرالیا تقاضا داشت این ایرانی محبوس در کمپ‌های مهاجران را آزاد کنند.

با این وجود ویزای 3ماهه، شمس علی‌پور با موانع قانونی متعددی برای درخواست پناهندگی در استرالیا به همراه همسر و خانواده‌اش مواجه است چراکه این درخواست رد شده است.

این دو خواهر و برادر برای درخواست پناهندگی با قایق به استرالیا سفر کردند اما استرالیا به افرادی که با قایق وارد این کشور می‌شوند به چشم پناه‌جو نگاه نمی‌کند و وزیر مهاجرت استرالیا گفته است این افراد باید به کشور خود بازگردند.