۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹

زیباترین سالگرد ازدواج در یاسوج +تصاویر

یکی از زیباترین جشن‌های سالگرد ازدواج به همت انجمن حامیان طبیعت زاگرس در جنگل‌های اطراف این شهر برگزار شد.
کد خبر : ۳۲۴۲۵۸

صراط: یکی از زیباترین جشن‌های سالگرد ازدواج به همت انجمن حامیان طبیعت زاگرس در جنگل‌های اطراف این شهر برگزار شد.

به گزارش فارس، تشکل‌های مردم ‌نهاد نقش مهمی در فرهنگ‌سازی برای بهبود همه امور زندگی در جامعه دارند.

تشکل‌های مردم‌نهاد با برنامه‌های متنوع و با سلیقه‌ای که برگزار می‌کنند از بسیاری بحران‌ها و فجایعی که در آینده گریبانگیر نسل بشر خواهد بود جلوگیری می‌کنند.

با وضعیتی که در حال حاضر بشر برای محیط زیست خود به وجود آورده سال‌های زیادی طول نمی‌کشد که بسیاری از میراث‌های کنونی از جمله آب و جنگل و سایر منابع طبیعی را در آینده نخواهیم داشت.

در استان کهگیلویه و بویراحمد و در شهر یاسوج یکی از تشکل‌های بسیار فعال در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی انجمن حامیان طبیعت زاگرس و مدیر خوش فکر و با سلیقه آن امین عباسی و البته گروه همدل و همراه او در این مجموعه است.

گروهی که برای فعالیت‌های خود با خبرنگاران همراه هستند و معتقدند که برای فرهنگ‌سازی و ترویج کارهای خوب در جامعه باید از ظرفیت رسانه برای انتشار فعالیت‌ها استفاده کرد.

بر همین اساس با هماهنگی انجام شده و طبق قرار قبلی برای یک کار زیبا و به یاد ماندنی به همراه گروه حامیان طبیعت زاگرس به جنگل‌های جاده قدیم یاسوج- شیراز واقع در منطقه خهکلان رفتیم.

قرار بود جشن اولین سالروز ازدواج آقایان پناهی و خانم زارعی از اعضای فعال و اثرگذار گروه را در این منطقه برپا کنیم.

یکی از مهمانان ویژه این برنامه زیبا و به یاد ماندنی مهندس جواد رحیمیان مدیر جوان منابع طبیعی شهرستان بویراحمد بود.

گروه با چند بشکه آب و تجهیزات درختکاری و البته چند نهال بلوط راه پر پیچ و خمی را در جنگل پشت سر گذاشتند تا به محل برگزاری جشن رسیدیم.

قرار این بود که در سالگرد جشن ازدواج این زوج جوان و عضو گروه حامیان طبیعت زاگرس چند اصله نهال بلوط در جنگل کاشته شود و البته آقای پناهی و همسرش قول دادند تا هر هفته یکبار تا هنگام بارندگی در سال جدید به نهال‌های کاشته شده سری بزنند و آب مورد نیاز آن‌ها را تأمین کنند.

رئیس منابع طبیعی شهرستان بویراحمد در این جشن زیبا با تقدیر از حرکت‌های ارزنده فرهنگی توسط تشکل‌های مردم‌نهاد گفت: اگر بخواهیم از جنگل‌های زاگرس حفاظت کنیم راهی جز فرهنگ‌سازی نداریم و با این تعداد بسیار اندک قرق‌بان هرگز موفق به حفظ جنگل‌ها نخواهیم شد.

جواد رحیمیان گفت: باید از همه ظرفیت‌های این حامیان طبیعت استفاده کرد و البته باید به حمایت از آن‌ها بپردازیم که اگر حمایت شوند بازویی قوی برای حفظ طبیعت خواهند بود.

امین عباسی مدیر خوش‌فکر گروه نیز با بیان برنامه‌هایی که تاکنون توسط انجمن حامیان زاگرس انجام شده اظهار کرد: هر هفته  و اگر نشد هر دو هفته یکبار برنامه‌هایی داریم و اصولاً ساعات و روزهای تفریح خود را برای حمایت از طبیعت و محیط زیست کنار گذاشته‌ایم.

عباسی افزود: اگر به دنبال حفظ طبیعت استان با این همه دست‌اندازی به طبیعت و همچنین از بین بردن آن توسط افراد هستیم باید تشکل‌های مردم‌نهاد فعال در این حوزه را بیش از پیش حمایت کنیم.

علم پناهی و سهیلا زارعی زوج‌های جوان هم با بیان اینکه بهترین تفریح خود را خدمت به طبیعت می‌دانیم گفتند: با طبیعت عهد بسته‌ایم تا زنده‌ایم به آن خدمت کنیم و بر همین اساس هر هفته چه با حضور در انجمن و چه به صورت انفرادی در طبیعت حضور پیدا می‌کنیم و هر چند اندک در حد جمع‌آوری زباله برای سالم ماندن و زنده ماندن طبیعت فعالیت می‌کنیم.

به گزارش فارس، اعضای جوان گروه پس از برگزاری این جشن زیبا در جنگل خهکلان بساط چای و شیرینی را آماده کردند و همه در یک غروب زیبا در کنار نهال‌های کاشته شده با خنده و سرور و شادی جشن خود را ادامه دادند.