۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
جانشين ستاد كل نيروهاي مسلح:

دشمنان ما دزدترین راهزنان عالم هست/ ده ها بار آماده تر و مجهزتر از گذشته هستیم

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت:‌ درس دفاع مقدس برای دشمنان به ویژه زوج خبیث آمریکای جنایت کار و رژیم نحس، نجس و کودک‌کش صهیونیستی این است که اگر بار دیگر بخواهند با اطلاعات غلط شانس خود را بیازمایند پاسخ غیرمنتظره‌تر از آن چه که تاکنون دیده‌اند دریافت خواهند کرد.
کد خبر : ۳۲۴۲۸۷
صراط: جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به آمادگی نیروهای مسلح کشورمان اظهار کرد: نیروهای مسلح و ملت ایران امروز ده‌ها بار مجهزتر، آبدیده‌تر، آماده‌تر و مصمم‌تر از گذشته هستند.

به گزارش ایسنا امیر سید عبدالرحیم موسوی جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس در سخنانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و هم‌چنین تکریم جانبازان و آزادگان این دوران به تشریح علل تحمیل هشت سال جنگ به انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار کرد: تحمیل هشت سال جنگ انقلاب اسلامی ایران یک علت اصلی و یک سری علل تشدید و تسریع کننده داشت؛ علت اصلی تحمیل جنگ بر ایران، ماهیت نظام سلطه و تقابل آن با انقلاب اسلامی است. چرا که انقلاب اسلامی با ماهیتی  الهام بخش، الگوساز و آرمان گرا و با هدف ایجاد تمدن نوین اسلامی به پیروزی رسید و نظام سلطه و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهان خوار با این پیروزی تقریبا تمام الگوها و برنامه‌های خود را نقش بر آب دیدند.

وی اظهار کرد: در نتیجه پیروزی انقلاب اسلامی این دو قطب مانند رویارویی‌های همیشه حق علیه باطل در مقابل یکدیگر قرار گرفتند.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه برآورد غلط اردوی استکبار از قدرت دفاعی انقلاب اسلامی عامل تسریع کننده تحمیل هشت سال جنگ بر ایران بود، خاطر نشان کرد: به شهادت تاریخ، نظام‌های سلطه زمانی که ملتی را فاقد قدرت ارزیابی کنند بر اثر طبیعت خود به آن حمله خواهند کرد. اردوی استکبار نیز با برآوردی غلط، انقلاب اسلامی را فاقد قدرت ارزیابی کردند و با واسطه به دست صدام جنگ را علیه ایران آغاز کردند.

موسوی با تاکید بر اینکه امروز دشمنان ما دزدترین راهزنان عالم هستند و به همین دلیل مدام به دنبال تضعیف قدرت دفاعی و توقف رشد قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت:‌ ما بر خلاف میل آن‌ها مبتنی بر جهاد کبیر با عدم تبعیت از دشمن روز به روز بر قدرت دفاعی و تهاجمی خود خواهیم افزود.

وی با اشاره به تقابل همه قدرت های جهان در مقابل انقلاب اسلامی ایران و هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع ما دفاع یکه، مظلوم و بدون پشتیبان اما معتقد به خدا در برابر همه قدرت های آن روز دنیا بود. باید یادمان باشد که در طول هشت سال دفاع مقدس نه تنها با ماشین جنگی صدام بلکه با ائتلافی بین‌المللی از شرق و غرب عالم جنگیدیم و پیروز شدیم.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برجسته‌ترین درس دفاع مقدس را پیروزی جمهوری اسلامی در مقابل ائتلافی بین‌المللی علیه خود دانست و خاطر نشان کرد: کار بزرگ امام خمینی(ره) در هشت سال دفاع مقدس این بود که انگیزه نبرد را فراتراز آب و خاک ارتقاء داد.

موسوی در ادامه صحبت‌های خود به آموزه‌های هشت سال دفاع مقدس برای جامعه اسلامی اشاره و خاطر نشان کرد: دفاع مقدس به ما آموخت که برای ما تکلیف و وظیفه از همه بالاتر است. خود را فرع به هدف دانستن، انسجام و اتحاد نفوذناپذیر، تبعیت از رهبری، بی‌اعتمادی مطلق به دشمن، روحیه انقلابی، مدیریت جهادی و امید و باور خداوند از جمله دیگر درس‌هایی است که هشت سال دفاع مقدس به ما آموخته است.

وی با اشاره به نتایج آموختن درس‌های دفاع  مقدس در پیشرفت و توسعه کشور افزود:‌ امام خمینی(ره) سرمشق این درس‌ها را نوشتند و مقام معظم رهبری نیز به بهترین نحو آن را ادامه دادند و ایران اسلامی را به قله عزت و افتخار و اقتدار نشاندند.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه صحبت‌های خود در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به آمادگی بیش از پیش نیروهای مسلح کشورمان تاکید کرد:‌ درس دفاع مقدس برای دشمنان به ویژه زوج خبیث آمریکای جنایت کار و رژیم نحس، نجس و کودک‌کش صهیونیستی این است که اگر بار دیگر بخواهند با اطلاعات غلط شانس خود را بیازمایند پاسخ غیرمنتظره‌تر از آن چه که تاکنون دیده‌اند دریافت خواهند کرد چرا که نیروهای مسلح و ملت ما امروز ده‌ها بار مجهزتر، آبدیده‌تر ،آماده‌تر و مصمم‌تر از گذشته هستند.

وی ادامه داد:  دشمنان بفهمند که نباید دیگر ملت خود را فریب دهند و وقت و جان و مال آن‌ها را نابود نکنند .

امیرموسوی در پایان باتاکید بر اینکه ملت ایران درس آموخته دفاع مقدس هستند، گفت:‌ ملت ایران عزت مومنانه خود را با هیچ چیز تعویض نخواهند کرد.
برچسب ها: امیر موسوی صراط