۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳

لاریجانی: عزمی جدی برای برخورد با تروریسم داریم

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نگاه و عزم ایران و کنیا برای برخورد با پدیده شوم تروریسم بسیار جدی است.
کد خبر : ۳۲۴۴۶۸
صراط: رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نگاه و عزم ایران و کنیا برای برخورد با پدیده شوم تروریسم بسیار جدی است.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی پس از دیدار با رئیس مجلس نمایندگان کنیا در جمع خبرنگاران پارلمانی، گفت: با توجه به نگاه مثبت دوستانه و گسترده ایران فرصت مغتنمی برای توسعه روابط بین ایران و کنیا به وجود آمده است.

نماینده مردم قم افزود: در مذاکرات انجام شده در زمینه گسترش روابط پارلمانی و ارتباط بخش‌های مختلف دو پارلمان صحبت کردیم.

وی افزود: در بخش دوم گفت‌وگوهایمان در زمینه‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی، نفت و گاز و تجهیزات دارویی و پزشکی صحبت شد. با توجه به علاقمندی رئیس مجلس نمایندگان کنیا ترتیبات دیدار ایشان با وزرای مربوطه داده شده است تا زمینه همکاری‌های گسترده بین دو کشور در حوزه‌های اقتصادی به وجود آید.

رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد: سفر جاستین ادناهون به ایران نقطه عطفی برای گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران و کنیا در همه زمینه‌های فوق‌الذکر باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از این با روسای مجلس فرانسه، بلژیک،‌عراق و مالزی در خصوص توسعه روابط و گسترش مناسبات پارلمانی، اقتصادی و فرهنگی گفت‌وگو و تبادل نظر کرده است.

دعوت رئیس مجلس نمایندگان کنیا از لاریجانی برای سفر به این کشور

رئیس مجلس نمایندگان کنیا در حاشیه سفر 5 روزه خود به تهران از علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای بازدید از این کشور و گفت‌وگو با مقامات پارلمانی و سیاسی کنیا دعوت بعمل آورد.

به گزارش ایسنا، جاستین ادناهون در حاشیه دیدار خود با رئیس مجلس شورای اسلامی مهمان‌نوازی مجلس، دولت و ملت ایران را گرم توصیف کرد و از این مهمان‌نوازی تشکر کرد.

وی افزود: در گفت‌وگوهای انجام شده با رئیس مجلس ایران بر تقویت روابط دوستانه اقتصادی و فرهنگی دو کشور و همچنین بر فعال‌سازی گروه‌های دوستی ایران و کنیا تأکید شد.

وی تأکید کرد: پارلمان‌ها نقش کلیدی در بهبود و توسعه دوجانبه و چندجانبه بین کشورها و همچنین ایجاد و تقویت روابط اقتصادی کشورها دارند. در گفت‌وگوهایمان در مورد تعاملات مثبت دو کشور بحث و تبادل نظر داشتیم.

جاستین ادناهون با دعوت رسمی از علی لاریجانی از رئیس مجلس کشورمان خواست در آینده‌ای نزدیک به این کشور سفر کرده تا ضمن گفت‌وگو با مقامات سیاسی و پارلمانی این کشور از عجایب تاریخی کنیا نیز بازدید کند.

رئیس مجلس نمایندگان کنیا همچنین از بازدیدش از شهر تاریخی شیراز و آثار برجامانده از گذشته سخن گفت.