۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷

«قهری» از زبان محسن رضایی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح نقش پزشکان و شرکت در جبهه مقاومت در سوریه و دفاع از حرم به علت فقدان تحول در اقتصاد کشور پرداخت و گفت: امروز با راه برادری و خودباوری که باعث اقتدار نظامی کشور شد قهر کردیم.
کد خبر : ۳۲۴۴۹۱
صراط: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح نقش پزشکان و شرکت در جبهه مقاومت در سوریه و دفاع از حرم به علت فقدان تحول در اقتصاد کشور پرداخت و گفت: امروز با راه برادری و خودباوری که باعث اقتدار نظامی کشور شد قهر کردیم.

به گزارش تسنیم، محسن رضایی - دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دومین همایش نقش جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس که به همت سازمان نظام پزشکی و سازمان بسیج جامعه پزشکی برگزار شد، با اشاره به اینکه بخشی از پیروزی‌های دوران جنگ مرهون گروه‌ها، اصناف و جوامعی مثل جامعه پزشکی است، اظهار داشت: اگر این گروه‌ها و فداکاری‌های آنان نبود ما نمی‌توانستیم صرفاً با توپ و تانک دشمنان را از ایران اسلامی بیرون کنیم.

رضایی با اشاره به اینکه ما در دوران جنگ برای دفاع از خود به شدت تحریم بودیم، تصریح کرد: اما نتیجه آن شکست قدرت‌های استعمار و حفظ تمامیت ارضی بود که تا امروز هم ادامه دارد.

وی تأکید کرد: امروز کشور ما صاحب قدرت بازدارندگی است و توانسته است در تولید تانک، مهمات، موشک و غیره به خودکفائی برسد که ریشه در استقامت و مقاومت دوران جنگ تحمیلی دارد.

امروز با راه برادری و خودباوری که باعث اقتدار نظامی کشور شد قهر کرده‌ایم

رضایی با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به اقتدار نظامی در اقتصاد دچار چالش‌های زیادی هستیم، دلیل فقدان تحول در اقتصاد کشور را این گونه بیان کرد و گفت: طی 37 سال گذشته راهی را که برای اقتدار دفاع و امنیت پیش گرفتیم، در اقتصاد کشور دنبال نکردیم و به عبارتی با این راه قهر کردیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام راه اقتدار نظامی را برادری، اعتماد به نفس و خودباوری دانست و گفت: بنده مخالف دیپلماسی و ارتباط با دنیای بیرون نیستم اما اینکه ما فکر کنیم تا درهای کشور به روی سایر کشورها باز نشود به جایی نخواهیم رسید بزرگترین تردیدی است که در اقتصاد ایجاد کرده‌ایم.

رضایی متذکر شد: اگر ما در راه صداقت، اخلاص، اعتماد به خود و استفاده بهینه از امکانات گام برداریم، قطعاً می‌توانیم اقتصاد را بهتر از اقتدار در کشور شکل دهیم و آن را درست کنیم که البته بنده مخالف سوءاستفاده‌های سیاسی و جناحی و تخریب این راه شفاف که به وجود آورنده استقلال کشور ما بود هستم.

عدم توازن بین اقتدار نظامی و اقتدار اقتصادی

وی به عدم توازن بین اقتدار نظامی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: به نظر بنده باید در هفته دفاع مقدس پژوهشگران راه‌های دستیابی به اقتدار در اقتصاد، صنعت و موارد دیگر را بررسی کنند تا با این عدم توازن روبرو نباشیم.

رضایی عدم توازن در این دو مقوله را شبیه بال‌های پرنده‌ای دانست که به دلیل اینکه یکی ضعیف و دیگری قدرتمند است قادر به اوج گیری نیست، ادامه داد: در حالیکه امروز اقتدار نظامی بالایی داریم در اقتدار اقتصادی دچار فقر و بیکاری هستیم که نشانگر عدم توازن است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به عملکرد جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: تاکنون در هیچ جنگی در طول تاریخ جوامع پزشکی دنیا، بیمارستان‌هایی که در خط مقدم اقدام به عمل جراحی کنند شکل نگرفته است اما در جنگ ایران و عراق این اقدام شگفت‌انگیز به انجام رسید.

رضائی، ادامه داد: ثمره این فداکاری‌ها سربلندی بزرگی برای ایران اسلامی به شمار می‌آید در حالیکه ما بعد از 300 سال توانستیم برای نخستین‌بار همه سرزمین‌ ایران را آزاد کنیم و حتی یک وجب خاک نیز از کشورمان جدا نشد.

دوران دفاع مقدس جنگی بود که ایران برای اولین بار سربلند بیرون آمد

وی توضیح داد: قبل از جنگ تحمیلی ایران و عراق طی 300 سال گذشته 25 جنگ اتفاق افتاد که در تمام آن بدون استثناء ایران شکست خورد و 50% از خاک ایران جدا شد، اما در دوران جنگ دشمنان از تسخیر خاک میهن‌مان ناامید شدند و برای اولین بار بود که کشور ایران از جنگی سربلند بیرون آمد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: ایران در دوران دفاع مقدس توانست علی‌رغم بسیج تمام قدرت‌های بین‌الملل قامت خود را برافراشته نگه دارد، چرا که اغلب کشورهای اروپائی و آمریکایی در زمان جنگ علیه ایران با صدام‌حسین همکاری می‌کردند.

رضایی، در پایان از حضور جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس تا به امروز و شرکت در جبهه مقاومت در سوریه و دفاع از حرم نیز تقدیر کرد.