۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷

یورش به لانه "جهنم" داعش

نیروهای ارتش عراق با پشتیبانی هوایی به لانه "گلوله‌های جهنم" گروه تروریستی داعش در جزیره البغدادی در استان الانبار یورش برده و آن را باز پس گرفتند.
کد خبر : ۳۲۴۴۹۴
صراط: نیروهای ارتش عراق با پشتیبانی هوایی به لانه "گلوله‌های جهنم" گروه تروریستی داعش در جزیره البغدادی در استان الانبار یورش برده و آن را باز پس گرفتند.

به گزارش العالم، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع امنیتی عراقی تأکید کرد: عناصر داعش تلفات و خسارت زیادی متحمل شده اند. داعش فقط در طول تنها دو روز، 10 روستای تحت کنترل خود را از دست داده است.

این امر درپی پیشروی نیروهای ارتش و به همراه نیروهای عشایر استان الانبار در جزیره البغدادی در شمال غربی بخش هیت صورت گرفته است.

این منبع شمار روستاهای آزاد شده در طول 24 ساعت اخیر را چهار روستا به نام های الواصلیه، الغراف، السماله و یرده اعلام کرد.

نیروهای عراقی در این روستا یک مخفیگاه ویژه گلوله های سنگین داعش را کشف کردند. این گلوله های دست ساز، به "گلوله های جهنم" مشهور است.

داعش از این گلوله ها پیشتر علیه غیرنظامیان و نیروهای مستقر در جزیره بویژه در ناجیه البغدادی و بخش هیت استفاده کرده بود.
18 ساعت قبل نیز نیروهای عراقی شش روستا شامل دویلیة البوشطب، المعمیرة، اقطنیة، الغربی، المیسریة و الجواعنة را در جزیره البغدادی آزاد کرده بودند.