۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
کوثری:

خیانت برخی افراد موجب طولانی شدن جنگ تحمیلی شد

کوثری با بیان اینکه موضوع ایران و عراق و اختلافات آنها به هیچ وجه با دیپلماسی قابل حل نبود، تأکید کرد: در آن مقطع عراقی ها با حمایت دو ابر قدرت شرق و غرب تصمیم خود را گرفته بودند که در مقابل ایران وارد عمل شوند.
کد خبر : ۳۲۴۵۱۳
خیانت برخی افراد موجب طولانی شدن جنگ تحمیلی شد
صراط: کوثری با بیان اینکه موضوع ایران و عراق و اختلافات آنها به هیچ وجه با دیپلماسی قابل حل نبود، تأکید کرد: در آن مقطع عراقی ها با حمایت دو ابر قدرت شرق و غرب تصمیم خود را گرفته بودند که در مقابل ایران وارد عمل شوند.

اسماعیل  کوثری رئیس کمیته دفاعی مجلس نهم در گفت و گو با  میزان به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس پیرامون  زمینه های تاریخی شروع جنگ میان ایران و عراق اظهار کر: باید صراحتاَ گفت که در اصل با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) استکبار جهانی ضربه سنگینی را متحمل شد به گونه ای که به هیچ وجه فکر نمی کرد که شخصیتی همچون امام خمینی (ره) بتواند در سن 77 سالگی این انقلاب را به پیروزی برساند.

رئیس سابق اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح افزود: امام خمینی (ره) در ابتدای انقلاب با شعار اسلام ناب و اینکه ما نه به غرب و نه به شرق کارداریم، وارد عمل شد و نهایتاَ انقلاب را به پیروزی رساند سبب شد که ضربه بسیار سنگینی بر پیکره ابرقدرت شرق و غرب وارد شود لذا این قدرتها که نتوانستند این موضوع را تحمل کنند سعی کردند هر طور که شده در مقابله با انقلاب ایران وارد عمل شوند.

رئیس کمیته دفاعی مجلس نهم تأکید کرد: استکبار جهانی شرق و غرب در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران از همان ابتدا با سرمایه گذاری در قالبهای مختلف و استفاده از افرادی تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا جلوی انقلاب را بگیرند ولی حریف مردم ایران نشدند.

کوثری با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گروه های معاند و وابسته به بیگانگان در استانهای مرزی شکل گرفتند، گفت: حمایت استکبار شرق و غرب از گروه های ضد انقلاب در استانهایی همچون کردستان ، خوزستان و سیستان و بلوچستان برای مقابله با انقلاب ایران نیز هیچ گونه نتیجه ای در بر نداشت و منجر به شکست آنها شد از این رو آنها استراتژی ترور و  کودتا را نیز به کار گرفتند اما باز هم موفق نبودند.

وی با اشاره به اینکه کشورهای بلوک شرق و غرب منافع بسیاری را در زمان رژیم طاغوت در ایران داشته اند، تأکید کرد: آنها به نوعی در زمان رژیم شاهنشاهی در ایران نفوذ پیدا کرده بودند که ارتش ایران را به نوعی قدرتمند کرده بودند که به ژاندارم منطقه تبدیل شده بود تا هر کجا و هر کسی علیه آنها وارد عمل می شد سرکوب شود مانند حرکتی که در منطقه زوار عمان صورت گرفت و نیروهای ایرانی در زمان شاه آن را سرکوب کردند.

رئیس کمیته دفاعی مجلس نهم با اشاره به اختلاف ایران و عراق در سال 1975 یا 1353 تاکید کرد: کشورهای مستکبر غربی و شرقی برای تحقق نقشه های شوم خود در ایران از این اختلاف استفاده کردند و صدام  حسین را در تاریخ 26 تیر 1358  جایگزین حسن البکر کردند تا به اهدف خود در ایران دست پیدا کنند.

کوثری با بیان اینکه استکبار غرب و شرق شناخت کاملی از ویژگی های صدام حسین داشت، تصریح کرد: ابرقدرتهای شرق و غرب در آن مقطع به خوبی می دانستند که صدام حسین می تواند عروسک خیمه شب بازی آنها باشد و به بهترین شکل ممکن به دلیل قدرت طلبی و جاه طلبی اهداف آنها را در ایارن محقق کند لذا وی را تقویت کردند تا با جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران انقلاب ایران را نابود کنند زیرا متوجه شدند که کودتا و ترور راه به  جایی نخواهد برد.

وی تاکید کرد: غربی ها وشرقی ها آنچنان ارتش بعث عراق را تقویت کردند که صدام حسین معتقد بود که سه روز می تواند استان خوزستان را تصرف و هفت روزه نیز به تهران برسد غافل از اینکه در خیال خام به سر می برد.

رئیس کمیته دفاعی مجلس نهم با اشاره به اینکه صدام حسین دو عامل رهبری و مردم ولایت مدار ایران را در جنگ نادیده گرفته بود، گفت: آنها خیال می کردند اگر جنگ را علیه ایران به راه می انداختند می توانستند امام را از موضع قدرتش پایین بیاورند اما با توجه به عدم شناختشان از امام و مردم ایران نتوانستند به اهداف خود دست پیدا کنند.

کوثری با اشاره به شکست انقلاب نیکاراگوئه به دلیل توطئه استکبار جهانی همزمان با انقلاب ایران خاطر نشان کرد: رهبری هوشیارانه امام خمینی (ره)در ایام جنگ به گونه ای قابل قبول بود که علی رغم ترس و و حشت بسیاری از مردم و مسئولان سیاسی به خوبی کشور را به پیش برد.

وی تاکید کرد: امام در زمان جنگ خاطر نشان کرد یک دزدی آمده و سنگی انداخته و باید با آن مقابله کرد و صراحتاَ نیز به این موضوع اشاره داشتند که باید آنچنان سیلی ای به گوش صدام زد که نداند از کجا خورده است.

رئیس کمیته دفاعی مجلس نهم تصریح کرد: بیانات هوشیارانه و سرشار از دقت امام خمینی (ره) در مقطع جنگ سبب شد تا مردم و مسئولان روحیه خوبی داشته باشند تا بتوانند از پس اداره جنگ بربیایند.

کوثری درباره اینکه آیا دولتمردان عراق در ابتدای شروع جنگ مصمم و یا مردد بودند، افزود: رژیم عراق و در صدر آن صدام حسین به خوبی می دانست که به تنهایی نمی تواند از پس مردم ایران بربیاید اما حمایت کشورهای جهان در بلوک شرق و غرب سبب شد تا بعثی ها در راستای شروع جنگ با ایران مصمم شوند.

وی تاکید کرد: صدام حسین تنها به پشتوانه حمایت غربی ها توانست جنگ را آغاز کند وگرنه وی هیچ گونه قدرت و استقلالی از خود نداشت.

رئیس کمیته دفاعی مجلس نهم درباره اینکه آیا رژیم عراق قبل از انقلاب نیز قصد حمله به ایران را داشت اما از فرصت وقوع انقلاب استفاده و این موضوع را عملیاتی کرد، اظهار کرد: این موضوع درست نیست زیرا رژیم عراق هیچ گاه جرأت حمله به ایران را بعد از انقلاب نداشت و تنها به پشتوانه حمایت شرق و غرب دست به اینکار زد.

کوثری با بیان اینکه موضوع ایران و عراق و اختلافات آنها به هیچ وجه با دیپلماسی قابل حل نبود، تأکید کرد: در آن مقطع  عراقی ها با حمایت دو ابر قدرت شرق و غرب تصمیم خود را گرفته بودند که در مقابل ایران وارد عمل شوند.

وی با بیان اینکه ملت ایران با عراق پس از انقلاب هیچ مشکل ودعوایی نداشت، گفت: اختلافی که میان ایران وعراق وجود داشت به رژیم طاغوت بر می گشت از این رو صدام حسین تنها با حمایت غرب و شرق و ترس استکبار جهانی از اینکه انقلاب ایران به دلیل داشتن بعد فرهنگی  در سراسر جهان گسترش پیدا کند دست به جنگ علیه ایران زد.

رئیس کمیته دفاعی مجلس نهم  تاکید کرد: اختلاف میان ایران وعراق در زمان طاغوت طعمه ای شد تا کشورهای بلوک شرق و غرب آن را تشدید کنند تا بتوانند نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران را نابود کنند غافل از اینکه این گونه اقدامات آنها راه به جایی نبرد و به جز شکست هیچ دستاوردی برای آنها نداشت.

کوثری درباره اینکه آیا خیانت بسیاری از افراد و جریانات سیاسی در ایام جنگ عامل تشدید درگیری ها میان ایران و عراق بود اظهار کرد: بدون شک نمی توان  این موضوع را نادیده گرفت زیرا خیانت افرادی مثل بنی صدر و عوامل وابسته به استکبار و آمریکا که درحال حاضرنیز تعداد انگشت شماری از آنها درکشور وجود دارند در زمان جنگ غیر قابل انکار نیست و به گونه ای که آنها سبب شدند که دامنه جنگ میان ایران وعراق به درازا بکشد.

وی در پایان تاکید کرد: بدون شک تاریخ خیانت افرادی مثل بنی صدر را که در ریختن خون بسیاری از ایرانیان در هشت سال جنگ تحمیلی دست داشته است را فراموش نخواهد کرد.
برچسب ها: کوثری جنگ عراق صراط