۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴

دیدار لاریجانی با خانواده های شهدای مدافع حرم

مهم‌ترین فایده دفاع واحد در دوران جنگ تحمیلی این بود که برای همیشه تجاوز از کشور دفع شد.
کد خبر : ۳۲۴۵۲۷
صراط: مهم‌ترین فایده دفاع واحد در دوران جنگ تحمیلی این بود که برای همیشه تجاوز از کشور دفع شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی امروز (شنبه، 3 مهرماه) در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم در تالار مدرس مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: مفتخریم که حدود 100 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی سابقه حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل را دارند که نشان دهنده این است که حرکت مجاهدان فی‌ سبیل‌الله در متن مردم عزیز است. همچنین افراد اجرایی دیگری نیز در مجلس شورای اسلامی مانند آقای مظفر از یادگاران 8 سال دفاع مقدس هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از بسیج مجلس شورای اسلامی به جهت تدارک این جلسه بیان کرد: فردا نیز برنامه‌ای برای تجلیل از شهدای دفاع از حرم و نمایندگانی که سابقه حضور در 8 سال دفاع مقدس دارند در مجلس برگزار می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی متذکر شد: در زمینه دفاع مقدس کتاب‌های فراوانی نوشته شده و ابعاد آن تا حدودی روشن شده‌ است ولی این حادثه آنقدر بزرگ بود که نمی‌توان با این کتاب‌ها حقیقت دفاع مقدس را نشان داد.

دکتر لاریجانی ادامه داد: ایران که تازه انقلابی را به خود دیده بود و با مشکلات زیادی از جمله مشکلات اقتصادی مواجه بود وارد جنگی شد که همه کشورها از جمله کشورهای غربی، شوروی سابق و کشورهای منطقه با هم متحد شده بودند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور گفت: اینکه از درون این هجمه عمومی توانستیم خطرات را پس بزنیم و فرصت هایی را ایجاد کنیم کار بزرگی بود که هنوز هم زوایای پنهانی دارد.

وی افزود: جنگ پدیده‌ای را به وجود آورد که در عرف جهانی متفاوت بود و آن مفهوم دفاع همه‌ جانبه بود. اگر سیر مسائل جنگ که از ابتدای دفاع مقدس پیگیری شد را مشاهده کنیم می‌بینیم که ادوار مختلفی وجود داشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنی‌صدر در ابتدا نمی‌گذاشت نیروهای مردمی وارد جنگ شوند که آن‌ها با دست خالی دفاع می‌کردند، گفت: بنی‌صدر به گفته خودش به جنگ کلاسیک اعتقاد داشت و به دنبال اجرای شیوه‌های اشکانیان بود و ادعا می‌کرد که زمین می‌دهد تا زمان بگیرد.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور با بیان اینکه در زمان فرماندهی کل قوای بنی‌صدر کار مهمی را در دفاع مقدس انجام ندادیم، بیان کرد: در مرحله بعد که بنی‌صدر حذف شد شرایط برای حضور نیروهای حزب اللهی در عرصه دفاع مقدس فراهم شد و این اولین گام برای مردمی کردن جنگ بود که از اولین نتایج آن شکست حصر آبادان و آزادی خرمشهر بود.

وی افزود: گام بعدی این بود که بقیه بخش‌های کشور وظیفه‌ای را از جنگ برعهده گرفتند و دفاع همه جانبه‌ای شکل گرفت. در هر بخشی شانه‌ها بر زیر بار دفاع مقدس رفت و سنگر واحدی از کل ایران ساخته شد.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه باید بر روی این مفهوم کار کنیم زیرا این دفاع واحد دستاورد بزرگی برای کشور بود، بیان کرد: مهم‌ترین فایده این دفاع واحد این بود که همه جهان فهمیدند اگر تعرضی به ایران وارد کنند با جبهه‌ای واحد مواجه خواهند شد وگرنه در طول سال‌های گذشته در حوادثی مانند 11 سپتامبر دشمنان کشور می‌توانستند به کشور حمله کنند ولی می‌دانستند با گرفتاری بزرگی مواجه می‌شوند و جرئت تعرض به ایران را نداشتند.

وی افزود: دفاع مقدس سبب شد تا برای همیشه تجاوز از ایران دفع شود و ما باید به این وحدت ملی در داخل توجه کنیم و از آن استفاده ببریم.