۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹

۱۷۴ اوردوز در یک شهر آمریکا تنها در ۶ روز

مصرف مواد مخدر و مرگ به واسطه مصرف بیش از اندازه انواع مواد مخدر در ایالت‌های مختلف آمریکا رو به افزایش است.
کد خبر : ۳۲۴۶۶۳
صراط: مصرف مواد مخدر و مرگ به واسطه مصرف بیش از اندازه انواع مواد مخدر در ایالت‌های مختلف آمریکا رو به افزایش است.

به گزارش تسنیم، افزایش مصرف مواد افیونی و استعمال بیش از حد آن در ایالت‌های مختلف آمریکا به یک روند تبدیل شده است.

بر اساس گزارش واشنگتن‌پست ، در واقع این اتفاق پاسخی طبیعی به کاهش روند برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و تصویب قوانین آزادسازی مصرف برخی مواد مخدر همچون ماری‌جوآنا در برخی ایالات این کشور است.

طی یک دوره 6 روزه در اواسط آگوست امسال 174 نفر در شهر سین‌سیناتی ایالت اوهایوی آمریکا به دلیل اوردوز ناشی از مصرف ماده مخدر هروئین جان خود را از دست داده‌اند.

در اوایل آگوست، 26 نفر از ساکنان شهر «کابل» (Cabell) در ایالت ویرجینیای غربی طی 4 ساعت به دلیل مشابه به کام مرگ رفته‌اند.

این در حالی است که بر اساس گزارش پلیس آمریکا در فاصله زمانی بین ماه‌های مه و ژوئیه سال 2016 در «لوییویل» (Louisville) بزرگترین شهر ایالت کنتاکی، میزان هروئین و استعمال بیش از حد مواد مخدر 3 برابر شده است.

این میزان مصرف با رویکرد ذکر شده و تجارت مواد مخدر با افزایش حبس و خشونت در میان سیاهپوستان و «لاتینو»‌های فقیر که پیش از این رفتار خشونت‌آمیز از خود نشان نمی‌دادند در ارتباط است.

با توجه به داده‌های سازمان کنترل اوردوز ملی، میزان اوردوز ناشی از مصرف ماده مخدر هروئین در آمریکا در پنج سال گذشته افزایش 80 درصدی نشان می‌دهد.

طبق این آمار مصرف ماده مخدر هروئین در سال 2011 در حدود 3733 کیلوگرم بوده که این میزان در سال 2015 به 6722 کیلوگرم افزایش یافته است.

اما واقعیت این است که نرخ مصرف بیش از حد مواد مخدر و آمار اوردوزهای ناشی از آن با رویکردی که سازمان‌های مسئول و قانون‌گذار طی سال‌های گذشته نسبت به این ماده مخدر محبوب در آمریکا از خود نشان داده‌اند همچنان رو به افزایش خواهد گذاشت.

این روند رشد اپیدمیک با افزایش تقاضایی که به ویژه در مناطق فقیر این کشور وجود دارد باعث شده است که قاچاقچیان مواد مخدر خود را با این روند وفق دهند.

در حال حاضر، و به گفته مقامات مقامات، کارتل‌ها و پخش‌کننده‌های بزرگ موادمخدر در حال اضافه کردن آرام بخشی قوی به نام «کارفنتانیل» (Carfentanil) ــ آرام بخشی که برای فیل‌ها تجویز می‌شود ــ به هروئین و دیگر مواد مخدر هستند.

با این حال در حال حاضر خرید و فروش ماده مخدر ماری جوآنا در 25 ایالت آمریکا قانونی اعلام شده و به گفته پلیس مبارزه با مواد مخدر آمریکا (DEA) کسب و کار کارتل‌های مواد مخدر پررونق‌تر از قبل شده است.

طی دو سال و نیم گذشته، باندهای مکزیکی نیز تولید «فنتانیل» که یک ماده مخدر مصنوعی قوی و ضددرد است را افزایش داده‌اند.

با توجه به اصل معروف عرضه و تقاضا که یکی از  اساسی‌ترین مفاهیم اقتصادی است به راحتی می‌توان به این نتیجه رسید که این افزایش تولید نتیجه افزایش تقاضا در جامعه است.

تقاضای بالا همچنین پایین بودن کیفیت مواد مخدری که در حال حاضر در خیابان‌های آمریکا در دسترس عموم قرار می‌گیرد را توضیح می‌دهد؛ از آنجا که هروئین خالص گران‌تر و کمیاب‌تر است، فروشندگان خلاق با افزایش مواد رقیق‌کننده یا افزودن برخی مواد آرام بخش قیمت آن را برای مصرف‌کننده متعادل‌تر می‌کنند.