۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰

انفجار و نشتی، گاز ۳ روستا را قطع کرد

رئیس اداره گاز نهاوند گفت: بر اثر نشتی و انفجار گاز در لوله اصلی ضمن ویرانی یک واحد مسکونی و مجروح شدن ۲ نفر، گاز سه روستای بخش مرکزی نهاوند قطع شد.
کد خبر : ۳۲۴۷۱۴
صراط: رئیس اداره گاز نهاوند گفت: بر اثر نشتی و انفجار گاز در لوله اصلی ضمن ویرانی یک واحد مسکونی و مجروح شدن ۲ نفر، گاز سه روستای بخش مرکزی نهاوند قطع شد.

احمد ناصری در گفت‌و‌گو با تسنیم در نهاوند اظهار داشت: به دنبال اعلام گزارش در مورد انفجار و نشتی گاز در روستای سرخکند بخش مرکزی نهاوند بلافاصله نیروهای امداد گاز نهاوند به همراه تعدادی از کارشناسان به محل اعزام شدند.

وی افزود: کارشناسان در حال بررسی علت حادثه هستند ولی آنچه که اهالی و نیروهای امدادی مشاهده کرده‌اند آتش‌سوزی و ویران شدن یک واحد مسکونی و مجروح شدن 2 نفر در این حادثه بود که توسط نیروهای امدادی به بیمارستان بروجرد اعزام شدند.

ناصری افزود: نیروهای امداد شرکت گاز در حال حاضر مشغول حفاری محل حادثه هستند تا هرچه سریع‌تر گاز 3 روستای گلحیدر، محمود آباد و ده‌حیدر را که بر اثر آتش‌سوزی و انفجار قطع شده است را وصل کنند.

رئیس اداره گاز نهاوند بیان کرد: تا نظر کارشناسان در مورد این حادثه اعلام نشود نمی توانیم اظهار نظری کنیم اگر شرکت گاز در این مورد مقصر باشد خسارت را پرداخت می کند  و اگر مالک این واحد مسکونی هم مقصر باشد باید تمامی خسارت وارد شده به این اداره را پرداخت کند.

وی گفت: شرکت گاز استان تا مبلغ یک میلیارد تومان واحدهای مسکونی استان را بیمه حوادث کرده و اعلام، پرداخت و  دریافت خسارت پس از اعلام نظر کارشناسان انجام می‌شود.

ناصری عنوان کرد: به دنبال اعلام این حادثه بلافاصله دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان در محل حاضر شده و به کمک اهالی و این خانواده شتافتند و با کمک آنها مصدومان به بیمارستان منتقل شدند.

به گفته شورای اسلامی و اهالی روستای سرخکند صدا و شدت انفجار و آتش‌سوزی در این واحد مسکونی به حدی بود که اهالی روستاهای اطراف به محل حادثه آمدند.

دو نفر مصدوم که چند ماه پیش از شهرستان بروجرد به این روستا آمدند و مستاجر بودند به علت این انفجار و نشتی گاز تمامی لوازم زندگی خود را از دست دادند و دو زوج جوان نیز به شدت دچار سوختگی و به بیمارستان بروجرد اعزام شدند.