۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵

اظهارات گروهک تروریستی در مورد توافق هسته ای

گروهک تروریستی موسوم به حزب دموکرات کردستان ادعا کرد توافق هسته‌ای دلیل پایان دادن این گروه به آتش‌بس بیست ساله با دولت مرکزی ایران است.
کد خبر : ۳۲۴۷۶۰
صراط: گروهک تروریستی موسوم به حزب دموکرات کردستان ادعا کرد توافق هسته‌ای دلیل پایان دادن این گروه به آتش‌بس بیست ساله با دولت مرکزی ایران است.

به گزارش فارس، گروهک تروریستی موسوم به «حزب دموکرات کردستان» ادعا کرد توافق هسته‌ای ایران با غرب باعث شد به آتش‌بس بیست ساله با تهران پایان دهند.

«حسن شرفی» معاون این حزب در گفت‌وگو با خبرگزاری «روداو» دلیل ادعای خود را اینگونه اظهار کرد: «از زمانی که ایران توافق هسته‌ای را امضا کرد، گمان می‌کند هرکاری انجام دهد، دنیای بیرون به آن واکنش نشان نخواهد داد.»

حزب دموکرات کردستان این رویکرد را در ماه مارس (ابتدای فرودین 95) اعلام کرده بود.

شرفی در ادامه ادعاهایش گفت: «ما به این (پایان آتش‌بس) درگیری مسلحانه نمی‌گوییم. ما آن را حضور نیروهای پیشمرگه به همراه مردم کردستان که تحت فشار دولت مرکزی ایران قرار دارند، می‌گوییم. نیروهای پیشمرگه برای حفاظت و حمایت از مردم ما در این منطقه (کردستان) حضور می‌یابند.»

درحالی که از ابتدای سال 95 تا کنون گزارشات متعددی از تجاوزات شبه‌نظامیان کُرد به مرزهای ایران و حمله به پایگاه‌های مرزی ارائه شده اما وی ادعا کرد: «ما به هیچ موضع نظامی یا موسسه دولتی حمله نکردیم. نیروهای پیشمرگه ما از خودشان دفاع می‌کنند.»

این مقام حزب دموکرات همچنین از تلاش برای فعالیت‌های سیاسی بیشتر خبر داد.