۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹

پیش بینی فیفا در مورد عزت اللهی

تیم ملی نوجوانان کشورمان در حالی برای چهارمین بار به مسابقات جام جهانی نوجوانان صعود کرد که بزرگترین افتخار این تیم در 3 دوره گذشته 2 صعود به جمع 16 تیم برتر فوتبال جهان بوده است.
کد خبر : ۳۲۴۷۷۱
صراط: تیم ملی نوجوانان کشورمان در حالی برای چهارمین  بار به مسابقات جام جهانی نوجوانان صعود کرد که بزرگترین افتخار این تیم در 3 دوره گذشته 2 صعود به جمع 16 تیم برتر فوتبال جهان بوده است.

به گزارش "ورزش سه"، در سال 2001 ایران در مسابقات جهانی با 3 باخت  در همان دور گروهی حذف شد. این تیم همان تیم صغر سنی حمید درخشان بود که به علت مشخص شدن تقلبش، 5 سال از حضور در مسابقات بین المللی محروم شد. این تیم هر 3 بازی خود را برابر رقبایش با باخت تمام کرد .مربی این تیم در جام جهانی هم حمید درخشان بود.

جام جهانی نوجوانان 2009: نوجوانان در این دوره بهترین عملکرد ممکن  را داشتند. در جام جهانی این دوره که در نیجریه برگزار شد تیم ما برابر کلمبیا به تساوی بدون گل رسید اما گامبیا و هلند قهرمان اروپا را 1-0 برده و به دور دوم رفتیم  اما بعد از تساوی 1-1 با تیم ملی فوتبال اروگوئه در وقت اضافه به این تیم 2-1 باخته و علیرغم برتری برابر این تیم از دور رقابت ها حذف شدیم.

بازیکنان ایران در جام جهانی 2009 نفراتی چون کاوه رضایی، پیام صادقیان، مرتضی پور علی گنجی، ایمان صادقی، سعید لطفی، میلاد غریبی، اکبر ایمانی،افشین اسماعیل زاده و...بودند.

جام جهانی نوجوانان 2013: تیم ملی نوجوانان در این دوره از بازی ها با برد 1-0 برابر اتریش و2 تساوی 1-1 برابر کانادا و آرژانتین، تیم دوم گروه شد. ایران در مرحله یک شانزدهم برابر نیجریه  که بهترین تیم رقابت ها بود با نتیجه 4-1 باخت و حذف شد. نیجریه تیم بسیار قدرتمندی بود که تا فینال به همه تیم ها 3 و4 گل زد. در فینال هم برابر مکزیک 3-0 برنده و قهرمان شد.نیجریه در ادوار گذشته در سطح نوجوانان بهترین ادوار تیم بوده است.

بازیکنان ایران در این دوره از مسابقات نفراتی چون سعید عزت اللهی، مجید حسینی، صادق محرمی، یوسف سیدی، امیر حسین کریمی، احمد گوهری و.... بودند و علی دوستی مهر بار دیگر هدایت تیم ما را عهده دار بود؛ اما مهم ترین نکته تمجید سایت فیفا از یک بازیکن 16 ساله ایرانی بود. سایت فیفا با چاپ این عکس چنین نوشت:

 تیم ملی ایران یک بازیکن ویژه در خط هافبک دارد که کاملا حرفه ای است. او با اینکه 16 سال داشت اما برای تیم بزرگسال ملوان بندرانزلی بازی می کرد و به عنوان بازیکن تعویضی به میدان می رفت تا جوان ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر ایران شود. سال گذشته و زمانی که لیگ ایران به پایان رسید، عزت اللهی در مراسم بهترین های لیگ برتر، به عنوان پدیده لیگ انتخاب شد. چندین باشگاه بزرگ ایران و حتی باشگاه‌های خارجی خواهان وی شدند و از همین حالا پیش بینی می شود اگر عزت اللهی بتواند بازی خوبی در جام جهانی ارائه کند انتقال او به باشگاه‌های خوب دور از انتظار نخواهد بود. باشگاه‌های خوب جهان مطمئنا جام جهانی نوجوانان را زیر نظر دارند و بازیکنانی که جای رشد داشته باشند را جذب خواهند کرد.