۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴

آمار گروگانهای حلب در بند تروریست ها

نمایندۀ روسیه در سازمان ملل گفت گروه‌های تروریستی بیش از ۲۰۰ هزار نفر از ساکنان شهر حلب در شمال سوریه را به گروگان گرفته‌اند.
کد خبر : ۳۲۴۷۹۹
صراط: نمایندۀ روسیه در سازمان ملل گفت گروه‌های تروریستی بیش از ۲۰۰ هزار نفر از ساکنان شهر حلب در شمال سوریه را به گروگان گرفته‌اند.

به گزارش تسنیم به نقل از پرس تی وی، ویتالی چورکین، روز یکشنبه در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل با هدف بررسی بحران سوریه گفت: «بیش از 200 هزار نفر از ساکنان حلب، گروگان جبهه‌النصره و گروه‌های متحد آن هستند.»

وی در پاسخ به انتقادات آمریکا، فرانسه و بریتانیا از ادامۀ حملات هوایی به حلب گفت در این شهر حدود 3 هزار و 500 معارض مسلح مستقر هستند که بیش از 2 هزار نفر از آنان را تروریست‌های گروه جبهه‌النصره تشکیل می‌دهند؛ این تروریست‌ها از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده و به مناطق مسکونی در بخش‌های تحت کنترل ارتش سوریه حمله می‌کنند.

چورکین گفت تروریست‌ها تسلیحات سنگین و تانک در اختیار دارند و از این تسلیحات علیه غیرنظامیان استفاده می‌کنند. آن‌ها این تسلیحات را از کشورهایی که مخالف رژیم حاکم سوریه هستند، دریافت کرده‌اند.

وی همچنین با رد اظهارات مقامات آمریکایی، گروه‌های تروریستی را مهمترین مانع ارسال کمک‌های بشردوستانه به حلب عنوان کرد.

چورکین همچنین آمریکا را به پایبند نبودن به تعهداتش در قبال توافق آتش‌بس سوریه متهم کرد و گفت: «طرف آمریکایی نتوانست بر گروه‌هایی که از آن‌ها حمایت می‌کند، تاثیر گذارد و این گروه‌ها را از تروریست‌ها تفکیک و موقعیت آن‌ها را مشخص کند.»

نمایندۀ روسیه در سازمان ملل با رد اظهارات سامانتا پاور، نمایندۀ آمریکا در سازمان ملل، گفت همۀ طرف‌ها باید تمایل خود را برای برقراری صلح در سوریه اثبات کنند.

وی تصریح کرد: «آتش‌بس تنها براساس همکاری جمعی حاصل می‌شود. این ما نیستیم که باید چیزی را به کسی ثابت کنیم. ما باید مشاهده کنیم که تمایلی از سوی آمریکا برای تفکیک معارضان از جبهه‌النصره وجود دارد. در غیر این صورت ظن ما دربارۀ اینکه آمریکایی‌ها تلاش دارند تا از معارضان به عنوان سپری برای حفظ النصره استفاده کنند، قوی‌تر خواهد شد.»

نمایندۀ آمریکا در سازمان ملل در این نشست روسیه را متهم به پایبند نبودن به توافق آتش‌بس در سوریه کرده بود.

پاور مدعی شد: «چیزی که روسیه از آن حمایت می‌کند و انجام می‌دهد، (اقدام) ضد تروریسم نیست. این اقدامات وحشی‌گری است.»

وی همچنین ادعا کرد: «روسیه و اسد به جای صلح، جنگ راه می‌اندازند. روسیه و اسد به جای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان، کاروان‌های حامل کمک‌ها، بیمارستان‌ها و افرادی را که در تلاش برای کمک به زنده نگه‌داشتن مردم هستند، بمباران می‌کنند.»