۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

خانم ابتکار! چرا بنزین‌ وارداتی مشکل آلودگی را حل نکرد؟

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه مسئولان باید پاسخ دهند چرا بنزین‌های وارداتی مشکل آلودگی هوا را حل نکرده است، گفت: حضور سیاسی رئیس محیط زیست خیلی پررنگ‌تر از حضور محیط زیستی او است و شاید یکی از علل اینکه مشکلات زیست محیطی ما حل نمی‌شود همین باشد.
کد خبر : ۳۲۴۸۴۴
خانم ابتکار! چرا بنزین‌ وارداتی مشکل آلودگی را حل نکرد؟
صراط: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه مسئولان باید پاسخ دهند چرا بنزین‌های وارداتی مشکل آلودگی هوا را حل نکرده است، گفت: حضور سیاسی رئیس محیط زیست خیلی پررنگ‌تر از حضور محیط زیستی او است و شاید یکی از علل اینکه مشکلات زیست محیطی ما حل نمی‌شود همین باشد.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت و گو با فارس با اشاره به طرح تعطیلی پاییزه یا زمیتانه مدارس به منظور جلوگیری از تشدید آلودگی هوا گفت: آلودگی شهر تهران یک موضوع حیاتی است و برای همه شهروندان مهم است، تمام شهروندان تهرانی علاقه‌مند هستند که دولت اقداماتی را برای حل مشکل آلودگی هوای تهران انجام دهد.

وی ادامه داد: ما باید از تجربیات دنیا استفاده کنیم ما کلانشهرهای بزرگی در دنیا داریم که در آن شهرها ماشین‌هایی که در خیابان‌های آنجا تردد می‌کنند چند برابر خودروهایی است که در تهران تردد می‌کنند و حتی کارخانه‌های صنعتی نیز در دل همان شهرهاست اما آلودگی هوای آن شهرها یک پنجم آلودگی شهر تهران هم نیست بنابراین راهکار این نیست که زندگی مردم را تعطیل کنیم و مدارس را تعطیل کنیم تا بخواهیم از میزان آلودگی هوا کم کنیم اینها راه‌حل نیست.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: اگر این گونه پیش برویم خانم ابتکار احتمالاً پیشنهاد می‌دهند که مدارس برای همیشه تعطیل شوند تا آلودگی هوای تهران کم شود این راهکار نیست. مگر شهرهای کلان دنیا چه کار کرده‌اند؟ ما باید جلوی تولید آلودگی را بگیریم کسانی که روزی مطرح می‌کردند بنزین داخلی آلوده است و تأکید بر روی واردات داشتند و اعضای خانواده‌شان واردکننده بنزین بودند. هم اکنون باید پاسخ دهند که چرا بنزین فعلی باز هم آلودگی دارد این نوع راه‌حل‌ها که راه‌حل محسوب نمی‌شود بهتر است به جای تعطیل کردن زندگی مردم راه‌حل‌های جلوگیری از تولید آلودگی را دنبال کنیم.

نقوی حسینی ادامه داد: البته حضور سیاسی رئیس محیط زیست خیلی پررنگ‌تر از حضور محیط زیستی او است به گونه‌ای که فعالیت‌ها، حضور و تلاش رئیس محیط زیست در عرصه‌های سیاسی خیلی بیشتر از حضور و فعالیت در عرصه‌های محیط زیستی است و شاید یکی از علل اینکه مشکلات زیست محیطی ما حل نمی‌شود همین باشد، بهتر است محیط زیست همین مشکل را حل کند تا قدمی در راه پاکیزه کردن محیط زیست برداشته شود.