۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴

هدیه دردسرساز سارق به دختر جوان

دزد حرفه‌ای پول‌هایی را که از طریق فروش خودروهای سرقتی به دست می‌آورد، به حساب دختر مورد علاقه‌اش واریز می‌کرد. دختر جوان با این کار دزد سابقه‌دار به دردسر افتاد.
کد خبر : ۳۲۴۹۱۴
 صراط: دزد حرفه‌ای پول‌هایی را که از طریق فروش خودروهای سرقتی به دست می‌آورد، به حساب دختر مورد علاقه‌اش واریز می‌کرد. دختر جوان با این کار دزد سابقه‌دار به دردسر افتاد.


 اوایل بهار امسال مردی با حضوردر پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران از سرقت خودرویش خبر داد. همزمان با تشکیل پرونده، افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی شکایت مشابهی را مطرح کردند.

با افزایش این شکایت‌ها روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد. جست‌وجوها در این باره ادامه داشت تا این که ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد، این خودروهای سرقتی با اسناد و مدارک خودروهای تصادفی به افرادی فروخته شده است. همین سرنخ کافی بود تا ماموران احتمال دهند این سرقت‌ها از سوی یک باند حرفه ای انجام شده است.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی با دستور قاضی علی وسیله ایردموسی، بازپرس شعبه پنجم دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 34 تهران، تحقیقات پلیسی ادامه داشت تا این که روزهای پایانی شهریور امسال ردپای دزدی حرفه‌ای به نام ساسان به دست آمد و او دستگیر شد.

او با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی مدعی شد دو دوستش که از سارقان حرفه‌ای هستند، به این دزدی‌ها و فروش خودروها دست زده‌اند.

در ادامه جست‌وجوهای پلیسی، ماموران اطلاع یافتند سارقان با مدارک خودروهای تصادفی، خودروهای پراید و پژو سرقتی را فروخته‌اند.

مالکان جدید شناسایی و برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی فراخوانده شدند که معلوم شد آنها از سرقتی بودن خودروها خبری نداشته‌اند و پول خودروها را به حساب زنی به نام مریم واریز کرده‌اند.

این زن تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و چند روز پیش در خانه‌ای همراه دو مرد دستگیر شد. در بازرسی از کیف مریم تعدادی سوئیچ خودرو کشف شد که او مدعی بود این سوئیچ‌ها هدیه تولدش بوده که مرد مورد علاقه‌اش به نام ساسان به وی داده و قرار بوده بزودی خودرویی به او هدیه دهد.

وی درادامه تحقیقات گفت: ساکن شهر دیگری هستم. شش ماه پیش به دلیل آشنایی با ساسان و علاقه‌ای که به او پیدا کردم، بناچار خانه و خانواده‌ام را ترک کرده و نزد او رفتم. مرد مورد علاقه‌ام یک حساب بانکی به نام من باز کرد و پول‌هایی را که از فروش خودروهای دزدی به دست می‌آورد، به عنوان هدیه به حسابم واریز می‌کرد. این در حالی بود که دو مرد دیگر نیز در بازجویی‌های پلیسی گفتند با ساسان در این سرقت‌ها و فروش خودروها نقش داشته‌اند. همزمان با اعتراف اعضای این باند آنها روانه زندان شدند. تحقیقات تکمیلی از متهمان ادامه دارد.