۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷

جزییات جدید از پرونده جوانفکر

وکیل مدافع علی اکبر جوانفکر از ارسال پرونده موکلش به شعبه 21 دادگاه تجدیدنظر مستقر در دادگاه انقلاب خبر داد.
کد خبر : ۳۲۴۹۳۲
صراط: وکیل مدافع علی اکبر جوانفکر از ارسال پرونده موکلش به شعبه 21 دادگاه تجدیدنظر مستقر در دادگاه انقلاب خبر داد.

قهرمان شجاعی در گفت و گو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: بر اساس اعتراضی که به حکم صادره داشتیم، خواهان بررسی مجدد پرونده شدیم. بر همین اساس پرونده موکلم به شعبه 21 دادگاه تجدیدنظر ارسال شده است.

بر اساس این گزارش، شجاعی 19 تیرماه سال جاری از ارایه لایحه اعتراضی موکلش به حکم صادره از سوی دادگاه کارکنان دولت خبر داده بود.

همچنین وکیل‌مدافع علی‌اکبر جوانفکر سی‌ام خردادماه به خبرنگار ایسنا گفته بود که  موکلش به 91 روز حبس تعزیری محکوم شده است و قطعاً به حکم صادره اعتراض خواهند کرد.

هفتم دی ماه سال گذشته اولین جلسه دادگاه علی‌اکبر جوانفکر مدیرعامل اسبق خبرگزاری ایرنا و سه خبرنگار پیشین روزنامه ایران به صورت غیرعلنی در شعبه 1057 دادگاه کارکنان دولت به ریاست قاضی حیدری برگزار شد.

پس از برگزاری جلسه نخست، رییس شعبه 1057 دادگاه کارکنان دولت، پرونده را به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه بازگرداند تا ایرادات موجود در این پرونده برطرف شود.

شعبه بازپرسی پس از انجام بررسی‌های لازم و رفع نواقص مورد نظر قاضی، پرونده را دوباره به شعبه 1057 دادگاه کارکنان دولت بازگرداند و جلسه بعدی را روز نهم خرداد ماه تعیین کرد.

قهرمان شجاعی وکیل‌مدافع جوانفکر 26 دی ماه سال گذشته به خبرنگار ایسنا گفته بود: این پرونده با شکایت دادستانی تهران تشکیل شده و اتهام موکلم تمرد در برابر ماموران قضایی عنوان شده است.

 جلسه بعدی رسیدگی به پرونده «علی‌اکبر جوانفکر» یکشنبه - نهم خردادماه - در شعبه 1057 دادگاه ویژه کارکنان دولت برگزار شد. جوانفکر مشاور رسانه‌ای رئیس دولت دهم پس از پایان جلسه دادگاه گفت:‌ امروز آخرین جلسه دادگاه تشکیل شد که علاوه بر من سه تن از همکارانم از خود دفاع کرده‌ایم و امیدوارم تبرئه شویم.