۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹

واکنش مونیز به اظهارات صالحی

وزیر انرژی آمریکا گفت که واشنگتن تمام مسئولیت های خود را طبق مفاد توافق هسته‌ای به طور کامل اجرا کرده است.
کد خبر : ۳۲۴۹۹۶
صراط: وزیر انرژی آمریکا گفت که واشنگتن تمام مسئولیت های خود را طبق مفاد توافق هسته‌ای به طور کامل اجرا کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز دوشنبه در شصتمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین از عدم لغو کامل و جامع تحریم‌های ایران که قرار بود طبق توافق هسته‌ای برداشته شوند انتقاد کرد و گفت که پایبند نبودن طرف مقابل به این توافق می‌تواند اجرای آن را به خطر بیاندازد.

ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا در حاشیه این نشست به خبرنگاران گفت که اگر ایران از سرعت رفع تحریم‌ها ناراضی است، دلیل آن احتیاط بین‌المللی نسبت به تجارت با ایران است.

وی افزود: ما مسئولیت‌هایمان را طبق مفاد توافق هسته‌ای به طور کامل انجام داده‌ایم، اما نظام بانکداری بین‌المللی  و موسسات تجاری بین‌المللی نه تنها نیازمند شفاف سازی درباره این هستند که چه اتفاقی برای تحریم‌ها افتاده است بلکه باید اطمینان بیشتری نسبت به تجارت با ایران پیدا کنند که به طور قطع از آنچه ایران انتظار دارد زمان بیشتری می برد.

مونیز هم‌چنین گفت: وزارت امور خارجه و خزانه داری آمریکا در بالاترین سطوح خود جلساتی توجیهی با بانک‌های اروپایی برگزار کرده‌اند که در این جلسات به روشنی به آن‌ها اطمینان دادند این تحریم‌ها برداشته شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، حسن روحانی رئیس جمهور  ایران نیز در سخنرانی خود در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل واشنگتن را به دلیل عدم اجرای تعهداتش طبق توافق هسته‌ای مورد سرزنش قرار داد و گفت که آمریکایی‌ها  بانک‌های بزرگ اروپایی را از تعامل با ایران منع می‌کنند.