۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱

کوهنوردان گلستانی همچنان مفقود هستند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان گفت: ۲ کوهنورد گلستانی که از روز جمعه در منطقه توسکستان گم شده بودند، همچنان مفقود هستند.
کد خبر : ۳۲۵۰۱۵
صراط: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان گفت: ۲ کوهنورد گلستانی که از روز جمعه در منطقه توسکستان گم شده بودند، همچنان مفقود هستند.

حسین احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در پی گمشدن 2 نفر کوهنورد با نام های محمد طاهری‌نسب 55ساله و مانی کردی 22 ساله و اطلاع به شماره اضطراری 112 جمعیت هلال‌احمر استان، بلافاصله تیم‌های عملیاتی در مناطق جنگلی توسکستان گرگان در حال جستجو هستند.

وی با اشاره به ادامه عملیات جستجو و نجات در کوهستان افزود: هم‌اکنون در مناطق دهنه باغ، سرعلی آباد، دیو دره، پاچنار، دهنه قرن آباد، زیلان، دشت اولنگ،اوبن، در حیطه گستره‌ای، نیروها در حال جستجو هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان تصریح کرد: این عملیات از روز جمعه ساعت 22 آغاز شده و در حال حاضر تیم‌های عملیاتی به صورت مستمر و شبانه‌روزی مشغول عملیات هستند.

احمدی اظهار کرد: در این عملیات 144 نیرو امدادی جمعیت هلال احمر در قالب 36 تیم عملیاتی و 15 تیم داوطلب و مردمی هیئت کوهنوردی و تیم‌های آفرود و 2 تیم آنست (سگ‌های جستجو) و 41 دستگاه خودرو به‌کارگیری شده است.

وی افزود: با یک فروند بالگرد نیز عملیات گشت هوایی انجام شده و اکنون عملیات جستجو همچنان  ادامه دارد.

روز جمعه یک تیم کوهنوردی متشکل از 20 نفر در ارتفاعات توسکستان درحال کوهنوردی بودند که 2 نفر از این افراد به علت تندرو بودن از گروه جدا می‌شوند و تاکنون بازنگشتند.