۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱

دمشق خواستار عذرخواهی رسمی آمریکا شد

مشاور اسد با بیان اینکه عذرخواهی آمریکا از سوریه از طریق کانال‌های غیر رسمی بوده است، خواستار عذرخواهی رسمی این کشور شد.
کد خبر : ۳۲۵۰۷۴
صراط: مشاور اسد با بیان اینکه عذرخواهی آمریکا از سوریه از طریق کانال‌های غیر رسمی بوده است، خواستار عذرخواهی رسمی این کشور شد.

به گزارش تسنیم، بثینه شعبان مشاور سیاسی و اطلاع رسانی بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در گفتگو با شبکه خبری المیادین گفت: توافق روسیه و آمریکا درباره سوریه تا زمانی که اختلافات بر سر این تواق در دولت آمریکا حل نشود قابل اجرا نیست.

وی افزود: دمشق انتظار تغییری در موضع عربستان و قطر در حمایت از تروریسم و عناصر مسلح از طریق ترکیه، ندارد.

مشاور اسد از دولت آمریکا خواست که ضمن عذرخواهی رسمی و علنی تضمین کند که دیگر حملاتی همچون حمله به دیرالزور تکرار نمی‌شود.

وی اظهار داشت که عذرخواهی آمریکا از سوریه از طریق کانال‌های غیر رسمی که نمی‌توان به آن تکیه کرد، صورت گرفته است.

شعبان با بیان اینکه جنگنده های سوریه به هر جا که تروریسم در آنجا باشد حمله می‌کنند، افزود: دمشق طرح آمریکا برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه را به دنبال کشته شدن پنج امدادگر فرانسوی و دو غیرنظامی در حومه حلب مخالف است.

مشاور اسد گفت: سوریه و روسیه به آتش‌بس پایبند بودند، و این در حالی است که گروههای تروریستی به این تصمیم پایبند نبودند و همچنین جنگنده‌های آمریکا مواضع ارتش در دیرالزور را بمباران کردند.

وی درباره انتشار اخباری در خصوص هماهنگی قبلی بین روسیه و ترکیه و ایران قبل از ورود زمینی ترکیه به سوریه گفت: رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه اولین کسی است که جنگ علیه سوریه را آغاز کرد.

شعبان تاکید کرد که ترکیه همچنان ورود عناصر تروریستی از طریق مرزهای خود از قطر و عربستان را تسهیل می‌کند.

وی درباره روابط کشورش با مصر گفت: دمشق اوضاع مصر را درک می‌کند و روابط سوریه با این کشور به هیچ وجه حتی در دوره محمد مرسی رئیس‌جمهور برکنار شده این کشور نیز قطع نشده است و ما همیشه آماده برقراری روابط خوب با دولت مصر هستیم.

شعبان درباره ترور ناهض حتر روزنامه نگار اردنی گفت که این ترور در راستای سیاست بستن دهانها است که در منطقه صورت می گیرد.