۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
لاریجانی:

خارج از قوانین مصوب مجلس کسی حق ندارد اقدامی را پیرامون FATF بپذیرد

علی لاریجانی در نشست علنی امروز مجلس، در واکنش به اظهارات وزیر اقتصاد و نمایندگان در صحن امروز، گفت: لازم است که دو نکته را در خصوص صحبت‌های امروز رسماً بیان کنم، چون 3 قانون درباره منابع مالی مبارزه با تروریسم و پولشویی در مجلس قبلی و فعلی به تصویب رسیده‌اند لازم است این 3 قانون به درستی اجرا شود.
کد خبر : ۳۲۵۱۰۸
صراط: علی لاریجانی در نشست علنی امروز (سه شنبه 6 مهرماه) مجلس شورای اسلامی، در واکنش به اظهارات وزیر اقتصاد و نمایندگان در صحن امروز، گفت: لازم است که دو نکته را در خصوص صحبت‌های امروز رسماً بیان کنم، چون 3 قانون درباره منابع مالی مبارزه با تروریسم و پولشویی در مجلس قبلی و فعلی به تصویب رسیده‌اند لازم است این 3 قانون به درستی اجرا شود.

به گزارش میزان، رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقایان در مذاکراتی که با FATF داشته‌اند برنامه اجرایی و اقدامی را ارائه کردند و حتما در موضوعاتی که طی سال‌های 2017 و 2018 ارائه کردند ملاحظاتی وجود دارد و به یقین کسی که با جهانیان مذاکره می‌کند باید این ملاحظات را در نظر بگیرد. با این وجود اگر ما در هر رتبه‌ای قرار بگیریم اصل آن است که چارچوب‌های قانونی گفته شده را رعایت کنیم لذا در خصوص تذکری که برخی از آقایان مبنی بر اینکه مرکز پژوهش‌ها گفته است باید مصوبه مجلس داشته باشد، باید بگویم آنجا که نیاز به مجلس باشد حتما ورود می‌کنیم.

 لاریجانی ادامه داد: ما 3 قانون داریم که باید در جوامع بین‌المللی استفاده کرد و از آن‌ها بهره برد. اگر آقایان با مصوبات دبیرخانه در جوامع بین‌المللی حاضر شده و کار کرده‌اند، به دلیل این موضوع بوده است لذا ما وقتی قوانین مدونی برای مبارزه با پولشویی و منابع مالی مبارزه با تروریسم داریم باید از آن بهره ببریم و آقایان باید در این چارجوب در جوامع بین‌المللی کار کنند.

خبر در حال تکمیل است...