۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴

دلیل لغو انتخابات فیفا از زبان نایب‌ رئیس

رئیس فدراسیون فوتبال هند دلیل برگزار نشدن انتخابات شورای فیفا در کنگره امروز AFC را فاش کرد.
کد خبر : ۳۲۵۱۳۵
صراط: رئیس فدراسیون فوتبال هند دلیل برگزار نشدن انتخابات شورای فیفا در کنگره امروز AFC را فاش کرد.

به گزارش تسنیم و به نقل از «ایندین اکسپرس»، در جریان کنگره فوق‌العاده کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) که امروز (سه‌شنبه) در گوای هند برگزار شد، اعضای ارشد فوتبال آسیا در اعتراض به محرومیت کاندیدای قطری از حضور در انتخابات شورای فیفا، رأی‌گیری را به نوعی تحریم و به فیفا دهن‌کجی کردند.

در این کنگره که جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا هم حضور داشت، 42 نماینده از 44 نماینده فدراسیون‌ها و اتحادیه‌های عضو AFC به ادامه برگزاری جلسه که شامل انتخابات شورای فیفا هم می‌شد، «نه» گفتند و در نتیجه این کنگره پس از 27 دقیقه مختومه اعلام شد. علی کفاشیان، نایب رئیس فدراسیون فوتبال ایران یکی از این کاندیداهاست.

فدراسیون جهانی فوتبال روز یکشنبه سعود المهندی را از حضور در انتخابات شورای فیفا محروم کرد. بررسی‌های کمیته اخلاق فیفا در مورد این کاندیدای قطری در جریان است و دلیل محرومیت وی این موضوع اعلام شده است.

پرافول پاتل، نایب‌رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) و رئیس فدراسیون فوتبال هند در این باره به خبرنگاران گفت: افراد زیادی بودند که امیدوار بودند، کاندیداتوری خود را برای این انتخابات اعلام کنند. اینکه فردی از حضور در این انتخابات ممنوع شده یا محرومش کرده‌اند، باید زودتر از اینها اعلام می‌شد، نه در آستانه انتخابات. اگر این اتفاق می‌افتاد، افراد دیگری شانس اعلام کاندیداتوری برای این انتخابات را پیدا می‌کردند و به همین دلیل بود که انتخابات امروز لغو شد.

شیخ‌ سلمان‌بن ابراهیم آل خلیفه، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در پایان این جلسه با کنایه به فیفا گفت: این احتمالاً کوتاه‌ترین کنگره فیفا بود که من تاکنون ریاستش را برعهده داشتم. پیام ما هم کاملاً واضح و روشن است!
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز