۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲

زنگنه: عده‌ای اوپک را ازکار انداختند

وزیر نفت با بیان این که ایران از همکاری کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای ثبات در بازار نفت حمایت می کند، گفت: در میان مدت و دراز مدت باید سهمیه بندی اوپک احیا شود و چاره ای جز این نیست.
کد خبر : ۳۲۵۱۴۲
صراط: وزیر نفت با بیان این که ایران از همکاری کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای ثبات در بازار نفت حمایت می کند، گفت: در میان مدت و دراز مدت باید سهمیه بندی اوپک احیا شود و چاره ای جز این نیست.

به گزارش ایسنا، بیژن زنگنه امروز (سه شنبه، ٦ مهرماه) در مرکز همایشهای بین المللی الجزیره (سالن عبدالطلیف رهال) و پیش از آغاز رسمی پانزدهمین نشست مجمع بین المللی انرژی (آی‌یی‌اف) در جمع خبرنگاران درباره محورهای نشست مشورتی اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گفت: ممکن است پیش و ضمن برگزاری نشست مشورتی اعضای اوپک در الجزیره مسائل مختلفی مطرح شود.

وی با بیان این که ما همیشه طرفدار ایفای نقش اوپک در بازار نفت بودیم، تصریح کرد: عده ای در ٢ سال گذشته اوپک را از کار انداختند و در عمل این سازمان به یک مجمع (froum) بدل شده است.

به گفته وزیر نفت، اوپک باید برای درآمد پایدار و حداکثر کردن درآمد اعضایش اقدام‌هایی انجام دهد اما در ٢ سال گذشته در عمل این نهاد بین المللی اثرگذاری خود را از دست داده است.

زنگنه با بیان این که ایران از همکاری کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای ثبات در بازار نفت حمایت می کند، تصریح کرد: در میان مدت و دراز مدت باید نظام سهمیه بندی اوپک احیا شود و چاره ای جز این نیست.