۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۱
مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران:

وزیرامورخارجه پس از 36 ماه دلواپس شد

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران گفت: وزیر امور خارجه پس از 36 ماه دلواپس شد.
کد خبر : ۳۲۵۲۵۳
صراط: مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران گفت: وزیر امور خارجه پس از 36 ماه دلواپس شد.

مجتبی ثابتی امروز در گفت‌وگو با فارس در یاسوج با اشاره به گلایه‌های ظریف در خصوص بدعهدی‌هایی که طرف مقابل در برجام و اجرای مفاد آن داشته، اظهار کرد: آقای ظریف بعد از 36 ماه ادبیات مخالفین خود را در مورد برجام به کار می‌برد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد آقای ظریف با تأخیر 36 ماهه‌ای دلواپس شده است و منتظریم ببینیم ادبیاتی که اصلاح‌طلبان، موافقین برجام و دوستان آقای ظریف ناظر با مخالفین برجام با عنوان بی‌سواد و تازه به دوران رسیده و دلواپس به کار می‌بردند، الان که آقای ظریف حرف‌های همان مخالفین را می‌زند چه عکس‌العملی نسبت به حرف‌های وی دارند.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران با اشاره انتخابات پیش‌رو در آمریکا و همچنین مواضع ترامپ در خصوص برجام  گفت: اطلاع کامل داریم و می‌دانیم نکته بسیار مهم در نقشه راه دولت روحانی در این یک سال، منطبق با تحولات غرب و به خصوص آمریکا و انتخابات دو ماه آینده در این کشور خواهد بود.

ثابتی افزود: در شرایطی که رژیم سیاسی آمریکا بر پایه ریاست جمهوری است و مهم‌ترین نقش را در آمریکا رئیس‌جمهور دارد و این نقش به مراتب اولی‌تر از پارلمان و کنگره است سؤال ما این است که اگر آقای ترامپ رئیس‌جمهور شود که در عین حال برجام را کاغذ پاره عنوان می‌کند و می‌گوید که به محض نشستن بر اریکه ریاست جمهوری آن را پاره می‌کنم؛ آقای ظریف چه عکس‌العملی دارد؟.

وی با بیان اینکه تمام تعهدات ما نقد بود و همه سانتریفیوژهای خود را به حداقل رساندیم و هنر دانشمندان خود را به قهقرا بردیم و در قلب راکتور هسته‌ای بتون ریختیم تا اینکه تحریم‌ها یکجا برداشته شود، خاطرنشان کرد: اما امروز می‌بینیم که ترامپ به صراحت اذعان می‌کند سناریوی تحریم، تهدید و فشار را بر ایران خواهم داشت.

این فعال دانشجویی تبیین کرد: آقای ظریف گویا به این نتیجه رسیده که خروجی برجام برای دولت یازدهم فقط شعار بوده و اکنون با این مواضع دست پیش را گرفته است.

ثابتی تشریح کرد: معتقدیم اگر مجلس ما توانمند، متعهد، انقلابی و بدون محافظه‌کاری باشد اولین اقدام آن سؤال و تذکر و چه بسا استیضاح آقای ظریف است.

وی با ابراز تأسف از برخی رویکردها گفت: آقای ظریف بعد از 36 ماه حرف مخالفین برجام را می‌زند و آقایان سکوت کرده‌اند.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران با اشاره به اعتراف ظریف و گلایه‌های روحانی در مورد عدم همکاری غرب و سخنان سیف در خصوص نتیجه تقریباً هیچ برجام و اظهارات طبیب‌نیا در ارتباط با مهیا نبودن شرایط بانکی، اظهار کرد: اگر مخالفین برجام این ادبیات را به کار می‌بردند توسط دوستان اصلاحاتی و سینه‌چاکان برجام تکفیر می‌شدند.

ثابتی در پایان تأکید کرد: به نظر من آقای ظریف باید استغفار سیاسی کند و اگر استغفار نکرد باید پاسخگوی ملت باشد و تاریخ پیرامون وی قضاوت خواهد کرد.