۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹

کواکبیان: زنگ انشا گذشته، امروز زنگ حساب است

نماینده مردم تهران در مجلس از عبارات زیبا در گزارش امروز مرکز پژوهش‌ها سخن گفت و اظهار داشت: امروز زنگ انشا گذشته است و زنگ حساب و ریاضیات است.
کد خبر : ۳۲۵۳۰۲
واکنش کواکبیان به گزارش مرکز پژوهش‌ها
صراط: نماینده مردم تهران در مجلس از عبارات زیبا در گزارش امروز مرکز پژوهش‌ها سخن گفت و اظهار داشت: امروز زنگ انشا گذشته است و زنگ حساب و ریاضیات است.

به گزارش فارس،‌ مصطفی کواکیبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه 7 مهرماه در صحن علنی مجلس و پس از ارائه گزارش کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با موضوع اولویت‌های مجلس در برنامه ششم توسعه گفت: ای کاش آقای جلالی به جای یک ساعت صحبت خلاصه برداری می کردند چرا که اصل کتابچه مرکز را نمایندگان دیده‌اند و نیازی نبود از اول تا آخر توضیح دهند.

وی با اشاره به اینکه زنگ انشا گذشته است و زنگ حساب و ریاضیات است اظهار داشت: این گزارش انشا نویسی خوبی است و عبارات زیبایی دارد اما اینکه ما بیاییم راهکارهای عملیاتی را در قالب الفاظ و تعابیر بیاوریم دردی را دوا نمی‌کند.

کواکبیان با یادآوری اینکه 4 ماه از عمر مجلس دهم گذشته است گفت باید ببینیم چه طرح‌ها و لوایحی که به درد می‌خورد در مجلس بررسی شده است.

وی با تاکید بر لزوم ارائه نسخه شفابخش و عملیاتی و محسوس و ملموس خاطرنشان کرد: ما قانون در این کشور کم نداریم و وظیفه نظارتی مجلس در برنامه‌های ارائه شده کمرنگ است.

وی از ضرورت تغییر شیوه بودجه نویسی کشور گفت و تصریح کرد: باید بودجه 50 الی 60 موسسه‌ای که مرتزق از بیت المال هستند ولی به جایی پاسخگو نیستند به صورت عملیاتی مطرح می‌شد.

نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی گفت: درباره فساد سیستماتیک در دستگاه‌های اداری و تشکیلاتی نمی‌بینیم که طرحی جدی مطرح شده باشد؛ آیا یک زمانی  اختلاس‌های میلیاردی، یک زمان فیش‌های نجومی و امروز املاک نجومی از مجلس چه راهکاری به مردم می‌خواهد ارائه دهد؟

وی با تقاضا از رئیس مجلس جهت مدنظر قرار دادن ماده 142 آیین نامه داخلی مجلس خاطرنشان کرد: این ماده می‌گوید باید سه هفته پس از شکل گیری کمیسیون تلفیق آغاز به کار کنند چرا این کمیسیون کند عمل می‌کند. من توهم توسعه ندارم اما ظاهر می‌خواهند یک سال دیگر کشور بدون برنامه بماند.

کواکبیان بی توجهی به ارتقای جایگاه مجلس در راس امور را در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس مورد اشاره قرار داد و گفت: چه توصیه های ملموسی دارید که این امامزاده حرمت خود را درسطح نظام حفظ کند؟

وی بی توجهی به توسعه سیاسی را یکی دیگر از نقدها به اولویت‌های مرکز پژوهش‌های برای مجلس عنوان کرد و اظهار داشت: چه راهکاری برای برگزار شدن هر چه بهتر انتخابات های کشور تدوین شده است؟ در کجای این کتابچه درباره تقویت احزاب سخن گفته شده است؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به مظلومیت فرهنگ در گزارش مرکز پژوهش‌ها اشاره کرد و گفت: من برای تاسیس رادیو تلویزیون خصوصی در این کشور پیشنهاد داده بودم.