۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
سخنگوی قوه قضاییه مطرح کرد:

جزییات آزادی هما هودفر/ قرار وثیقه او چقدر بود؟

سخنگوی دستگاه قضا گفت: برای هما هودفر ابتدا قرار وثیقه 150میلیونی صادر شد که بعد از این قرار وثیقه به 500میلیون تومانی تشدید شد، اما تهیه این وثیقه زمان برد و در نهایت وثیقه تامین و وی آزاد شد. او گفت: اطلاعی ندارم که وی ممنوع الخروج بوده یا خیر و طبیعتا وقتی قرار وثیقه صادر می شود یک سری محدودیت ها برداشته می شود.
کد خبر : ۳۲۵۳۱۸
صراط: معاون اول قوه قضاییه گفت: نظام سلطه آتشی که در کشورهای اسلامی افروخته دامن خودشان را گرفته و در این آتش خواهند سوخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه امروز صبح(چهارشنبه) در گفتگو با حسین بن علی بن ذاهرالحلالی دادستان کل کشور عمان، با بیان اینکه طی سالیان بسیار دور بین 2کشور ایران و عمان رابطه صمیمی و وسیعی برقرار بوده و هست، اظهار داشت:  امیدواریم این رفت و آمدها به خصوص در حوزه حقوقی و قضایی مفید باشد.

وی ادامه داد: همانطور که استحضار دارید یک سابقه صمیمی بین عمان و ایران برقرار بوده و هست؛ این رابطه توانسته برای منافع 2کشور مفید باشد، ما بسیار امیدواریم این روابط عمیق و صمیمی که در حوزه های سیاسی، قضایی، فرهنگی و اقتصادی وجود دارد نه تنها برای دو کشور بلکه برای بسیاری از مسایل منطقه ای و بین المللی مفید باشد و نقش ایفا کند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای ادامه داد: نقش قوه قضاییه در همه کشورها حتی در موضوعات غیرقضایی می تواند پررنگ باشد.

وی با تأکید بر اینکه یکی از گرفتاری هایی که دنیای امروز با آن روبروست آتشی است که نظام سلطه ایجاد کرده و کشورهای اسلامی دچار  این آتش شدند، تصریح کرد: متاسفانه اقدامات تروریستی در یمن، سوریه، لیبی، افغانستان و عراق است، آنها  آتشی که افروختند دامن خودشان را گرفته و در این آتش خواهند سوخت.

معاون اول قوه قضاییه در ادامه با اشاره به استفاده ابزاری استکبار از حقوق بشر گفت: اینها موضوعاتی است که در جهان امروز باید مورد بررسی قرار گیرد.

*هما هودفر با قرار وثیقه 500 میلیونی آزاد شد

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای در حاشیه این دیدار در جمع خبرنگاران، با اشاره به پرونده هما هودفر و خروج وی از ایران، اظهار داشت: خروج هما هودفر ربطی به این سفر  و دیدار  نداشته است، تحقیقات پرونده کامل  و دادگاه انجام شد.

وی افزود: قرار وثیقه 150میلیونی صادر شد که بعد از این قرار وثیقه  به 500میلیون تومانی تشدید شد، اما تهیه این وثیقه زمان برد و در نهایت وثیقه تامین و وی آزاد شد.

سخنگوی دستگاه قضا در ادامه تاکید کرد: اگر منعی نباشد و ممنوع الخروج نباشد خروج از کشور هم منعی ندارد، اطلاعی ندارم که وی ممنوع الخروج بودند یا خیر و طبیعتا وقتی قرار وثیقه صادر می شود یک سری محدودیت ها برداشته می شود.