۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶

چه کسانی در تشییع پرز شرکت می‌کنند؟

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرده فهرست بلندبالایی از مقامات متحدین این رژیم و در صدر آنها رئیس جمهور آمریکا و خانواده کلینتونها قرار است در تشییع جنازه شیمون پرز در روز جمعه شرکت کنند.
کد خبر : ۳۲۵۳۲۹
صراط: وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرده فهرست بلندبالایی از مقامات متحدین این رژیم و در صدر آنها رئیس جمهور آمریکا و خانواده کلینتونها قرار است در تشییع جنازه شیمون پرز در روز جمعه شرکت کنند.

به گزارش ایسنا،‌به نقل از خبرگزاری فرانسه، امانوئل نهشون، سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، بیل و همسرش هیلاری کلینتون، پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان، شاهزاده چارلز انگلیس و جاستین ترودو، نخست وزیر  کانادا از جمله کسانی هستند که قرار است در مراسم تشییع جنازه شیمون پرز، رئیس سابق رژیم صهیونیستی شرکت کنند.

این سخنگوی اسرائیلی همچنین گفت که انتظار می‌رود تعداد زیادی از "اشخاص بسیار مهم" در این مراسم حضور یابند.

شیمون پرز، رئیس پیشین رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) در تل‌آویو در سن ۹۳ سالگی مرد. پرز که رژیم صهیونیستی و رسانه‌های همسو با این رژیم تلاش داشتند چهره‌ای صلح طلب و مشتاق به آشتی با فلسطینیان از وی به جهان نشان دهند کارنامه‌ای سیاه در زمینه حقوق بشر و قتل عام فلسطینیان داشت. او همچنین کسی است که برنامه‌ هسته‌ای نظامی اسرائیل را گسترش داد  و اصطلاحا به او مهندس برنامه هسته‌ای اسرائیل می‌گویند.