۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳

ادامه اعتصاب سراسری زندانیان در آمریکا

زندانیان در بسیاری از ایالت‌های آمریکا همدست شده‌اند و در طی یک ماه اخیر، بزگترین اعتصاب سراسری زندانیان را در تاریخ این کشور رقم زده‌اند.
کد خبر : ۳۲۵۳۴۴
صراط: زندانیان در بسیاری از ایالت‌های آمریکا همدست شده‌اند و در طی یک ماه اخیر، بزگترین اعتصاب سراسری زندانیان را در تاریخ این کشور رقم زده‌اند.

به گزارش مهر به نقل از تله سور، در پی شرایط نامساعد زندانیان در زندانهای  آمریکا و بیگاری کشیدن از آنها، زندانیان سراسر این کشور از ۹ سپتامبر اعتصاب کرده اند.

زندانیانی که ۹ سپتامبر و چند روز بعد از آن اعتصاب کرده اند اکنون در سلول های انفرادی به سر می برند. برنامه اعتصاب در چهل و پنجمین سالگرد شورش در زندان آتیکا در نیویورک –بزرگترین شورش در تاریخ آمریکا- آغاز شده و همچنان ادامه دارد. آن زمان نیز فشار کاری و وضعیت بد بهداشتی موجب نارضایتی زندانیان شده بود.

تقریبا یک میلیون زندانی در ایالت های امریکا ساعتها کار طاقت فرسا برای انواع شرکت های چند ملیتی انجام داده و در مقابل آن یا مزدی دریافت نمی کنند یا دستمزد آنها بسیار پایین است. زندانیان در توربویل، کارولینای جنوبی هنوز هم روند کار را متوقف کرده و یک زندانی روز دوشنبه با ضربه چاقو در طی درگیریدر این زندان کشته شد. در زندان هولمن آلاباما نیز زندانیان به اعتصاب کنندکان پیوسته و روز شنبه دست از کار کشیده اند.

علاوه بر کارولینای جنوبی و آلاباما، زندانیان در حداقل پنج زندان در کالیفرنیا، ویسکانسین و اوهایو دست به اعتصاب غذا زده اند. پیش بینی می شود زندانیان ۵۰ زندان در اعتصاب شرکت کنند.

طبق دستورالعمل‌های دفتر فدرال امور زندان‌ها، زندانیان برای هر ساعت کار اجباری باید بین ۱۲ تا ۴۰ سنت حقوق دریافت کنند. اما در برخی ایالت‌ها مانند تگزاس و آرکانزاس معمولاً حقوقی به زندانیان پرداخت نمی‌شود.