۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹

رایزنی ظریف و چاووش اوغلو در آنکارا

وزرای خارجه ایران و ترکیه در آنکارا آخرین تحولات منطقه از جمله سوریه را مورد بحث و گفت‌‌وگو قرار دادند.
کد خبر : ۳۲۵۳۴۶

صراط: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در بازگشت از نشست مجمع عمومی سازمان ملل نیویورک در توقفی در آنکارا با همتای ترک خود مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و پیرامون گسترش روابط و همکاری‌های دوجانبه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

دو طرف پس از پایان این دیدار توضیحاتی درباره جزییات مسائل مورد گفت‌وگو بیان نکردند ولی به نظر می‌رسد تحولات سوریه از جمله مهم‌ترین موضوعات مورد گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و ترکیه بوده است. پس از کودتای اخیر در ترکیه و سفر ظریف به آنکارا و پس از آن سفر چاووش اوغلو به تهران رایزنی‌های تهران و آنکارا درباره تحولات منطقه به خصوص سوریه بیشتر شده است.

به گزارش فارس، ظرف یک ماه و نیم گذشته این دومین سفر وزیر امور خارجه کشورمان به ترکیه است، پیش از این در 22 مرداد ماه نیز ظریف سفری به آنکارا داشت و در این سفر ضمن دیدار با رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ترکیه از مجلس ملی این کشور نیز بازدید کرد.

پس از سفر ظریف چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز 28 مرداد ماه در سفری پنج  ساعته به تهران با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و در مورد آخرین تحولات منطقه و روابط دوجانبه بحث و گفت‌وگو کرد.

همچنین حسین جابری‌انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه نیز در 2 شهریور ماه سفری به آنکارا داشت و در این سفر با امید یالچین معاون منطقه‌ای وزارت امور خارجه ترکیه درباره تحولات منطقه‌ای و افزایش همکاری‌های دو کشور با هدف حل سیاسی و مسالمت‌آمیز بحران‌های جاری در منطقه رایزنی و گفت‌وگو کرد.