۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷

حذف فوتبال از بازی‌های پاراآسیایی

طبق اعلام رسمی کمیته پارالمپیک آسیا، بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ با حذف دو رشته فوتبال پنج و هفت نفره، در ۱۷ رشته تیمی انفرادی و تیمی برگزار خواهد شد.
کد خبر : ۳۲۵۳۶۷
صراط: طبق اعلام رسمی کمیته پارالمپیک آسیا، بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ با حذف دو رشته فوتبال پنج و هفت نفره، در ۱۷ رشته تیمی انفرادی و تیمی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت کمیته ملی پارالمپیک، کشور اندونزی میزبان سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی است. این بازی‌ها سال 2018 در جاکارتا برگزار می‌شود.

در فاصله حدود دو سال مانده به برگزاری این دوره بازی‌ها، کمیته پارالمپیک آسیا طی نامه‌ای به کمیته ملی پارالمپیک تمام کشورها، تعداد رشته‌های حاضر در این دوره بازی‌ها را اعلام کرده است.

بر اساس اعلام این کمیته، برای دوره جدید بازی‌های پاراآسیایی دو رشته فوتبال پنج و هفت نفره از فهرست‌های رشته‌های شرکت کننده کنار گذاشته شده‌اند. بر این اساس این دوره بازی‌ها در 17 رشته برگزار خواهد شد.

تیروکمان، دوومیدانی، بدمینتون، بوچیا، شطرنج نابینایان، گلبال نابینایان، جودوی نابینایان، گوی‌اندازی روی چمن، وزنه‌برداری، تیراندازی، شنا، بولینگ، تنیس روی میز، والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، شمشیربازی و تنیس با ویلچر رشته‌هایی هستند که ورزشکاران زن و مرد آنها  در بازی‌های پاراآسیایی 2018 اندونزی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

بهروز برجسته، معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک ضمن اشاره به این موضوع اظهار داشت: نامه رسمی کمیته پارالمپیک آسیا در رابطه با رشته‌های حاضر در بازی‌های پاراآسیایی اندونزی به دستمان رسیده است. بنابراین برنامه ریزی کمیته برای شرکت در این دوره بازی ها بر اساس 17 رشته‌ای است که معرفی شده‌اند.