۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹

خروج کیست پنج کیلویی از شکم خانم 42ساله

کیست تخمدان پنج کیلوگرمی از شکم خانم 42 ساله بابلسری در بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل خارج شد.
کد خبر : ۳۲۵۴۰۴
صراط: کیست تخمدان پنج کیلوگرمی از شکم خانم 42 ساله بابلسری در بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل خارج شد.

متخصص زنان و زایمان بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شهرستان بابل، اظهار کرد: این بیمار 42 ساله بابلسری با شکایت توده شکمی و افزایش سایز دور شکم همراه با درد به درمانگاه بیمارستان آیت‌الله روحانی(ره) بابل مراجعه کرد که در بررسی‌های انجام شده قبل از عمل محتمل‌ترین تشخیص توده‌های تخمدانی مطرح شده بود.

مهتاب زینال‌زاده افزود: این بیمار توسط متخصصان زنان و زایمان و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل به همراه دستیاران آنها جراحی شدند و توده تخمدانی به ابعاد 20 در 20 سانتی‌متر و به وزن بیش از پنج کیلوگرم از شکم بیمار خارج شد.

متخصص زنان و زایمان بیمارستان آیت‌الله روحانی(ره) بابل تصریح کرد: کیست‌ها می‌توانند در تخمدان‌ها به وجود آیند و معمولا در سنین باروری بسیار شایع هستند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: بیماران معمولا در صورت بزرگی کیست با افزایش سایز دور شکم و درد مواجه بوده و یا با احساس فشار در لگن و گاهی اوقات علائم اداری و گوارشی مراجعه می‌کنند.

زینال‌زاده یادآور شد: در صورت ایجاد پیچ خوردگی و یا پارگی کیست بیمار با درد حاد شکمی مراجعه می‌کند و گاهی اوقات کیست‌ها از نظر ترشح هورمون فعال می‌شوند که می‌تواند منجر به خونریزی‌های غیرطبیعی رحمی شود.

وی با اشاره به اینکه کیست‌ها انواع مختلف دارند که بر اساس سن بیمار شیوع آن متفاوت است، اضافه کرد: کسیت‌ها می‌توانند خوش‌خیم یا بدخیم باشند که براساس علائم، آزمایشات، نمای سونوگرافی و جواب پاتولوژی نوع آن قابل تشخصی است.