۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴

انتقاد شدید بان کی مون از روس ها

دبیرکل سازمان ملل متحد نیروهای ارتش سوریه و حامیانش را به خاطر حمله به مواضع تروریست‌ها در حلب به جنایت جنگی محکوم کرد.
کد خبر : ۳۲۵۴۲۹
صراط: دبیرکل سازمان ملل متحد نیروهای ارتش سوریه و حامیانش را به خاطر حمله به مواضع تروریست‌ها در حلب به جنایت جنگی محکوم کرد.

به گزارش فارس، ساعتی پس از موضع‌گیری تند «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در برابر پیش‌روی‌های ارتش سوریه در استان حلب، «بان کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل متحد هم به جمع منتقدان پیوست.

جان کری امروز عصر (چهارشنبه) همتای روس خود را تهدید کرد که در صورت ادامه بمباران مواضع تروریست‌ها در حلب، همه همکاری‌های نظامی با روسیه در سوریه متوقف خواهد شد.

دبیرکل سازمان ملل متحد بدون اشاره به کشور یا طرف خاصی، حمله‌کنندگان به مواضع تروریست‌های حلب را به استفاده از مخرب‌ترین تسلیحات محکوم کرد.

دیشب هم «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه علناً دولت روسیه را به پشتیبانی از ارتش سوریه در «کشتار دسته‌جمعی مردم» متهم کرد.

بان کی‌مون در ادامه سخنان انتقادی خود، حمله‌کنندگان به حلب را به ارتکاب «جنایت جنگی» و تبدیل این استان به «محلی بدتر از کشتارگاه» محکوم کرد.

در خلال آتش‌بس شکست خورده دو هفته پیش سوریه، ارتش این کشور در حلب از سوی معارضانی که می‌گفتند بین خودشان بر سر  آتش‌بس اختلاف دارند، متحمل خسارات و تلفات شد. همزمان جنگنده‌های آمریکایی مواضع ارتش سوریه را در استان دیرالزور هدف قرار دادند.

بعد از پایان آتش‌بس یک هفته‌ای، ارتش سوریه و روسیه تداوم آتش‌بس را تا زمان جدا شدن معارضین از گروه‌های تروریستی «بی معنا» اعلام کردند.

«ژان مارک آیرو» وزیر خارجه فرانسه دیروز گفت: «برخی گروه‌های معارض میانه‌رو به نحوی خطرناک به این سازمان نزدیک هستند. این مسئله‌ای واقعی است که روس‌ها هم هر بار آن را مطرح می‌کنند، که البته قابل درک هم هست.»